väntan

Har väntat hela dagen på att min läkare ska ringa mig så jag kan få förlängd sjukskrivning.
Trodde hon skulle ringa mig igår, men istället ringde sekreteraren å sa att hon råkat boka fel läkare så min skulle ringa som idag istället.
Hon sa ingen tid, så jag har gått å väntat.

Min sjukskrivning går ut idag.
Tänk att idag har jag jobbat halvtid i 6 veckor. Tiden har sprungit iväg. 


Vi har nästan packat ner allt nu.
Det e bara saker som vi använder som e kvar.
Ja ngt litet skit kvar i skåpen men det tar vi sen.
Det e bara 14 dagar kvar.
Måste säga det igen: fy faaan vad gött det ska bli!

Flytten har fått Linnéa att bli lite konstig. 
Hon surar oftare och agerar agressivt i vissa situationer, om tog strypatag på mig å knep samtidigt med fingrarna. Gjorde asont.
Jag blev så chockad att jag tappade hakan å bara glodde ett par snabba sekunder, sen blev jag förbannad.
Fattar inte vad det e för fasoner.
Vad har tagit åt mitt lilla troll.

Hon hade även gjort så på en flicka på dagis.
Den gången förklarade jag lugnt men bestämt för henne att det e farligt och om hon fortsätter så, så vill ingen leka med henne. 
Tja, hon såg lite ångerfull ut. 
Men gick det in i huvudet? Upp till bevis!

Lovisa växer på.
Hon kan allt. Eller tror sig kunna allt.
Munnen går i ett på henne. Hon har börjat klä sig själv. Klär av sig, gärna i sängen så hon kissar ner alla sängkläder och madrass.
Jej!
Hon sjunger om allt. Hittar på egna  sånger av olika melodier som redan finns.
Kallar mig mammis eller mammi.
Hon e en envis jäkel och vet vad hon vill. 
Kan gnälla rätt lätt åt allt.
Ja hon kan väl allt en 2 åring brukar kunna. 
Lite kort e hon kanske. Blir nog en liten pygme av henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0