powernap

Måste sluta att sova på eftermiddagarna. Mår alltid illa å känner mig sjuk när jag sen vaknar.
Hade jag inte haft barnen så hade jag kunnat sova till nästa dag.
E så trött alltid.

Att jag sen äter lunch, blir asmätt, lägger mig ner å ser på film, bidrar en del till att jag däckar.
Brukar inte gå runt å gäspa på em annars.
Tror jag behöver  lite vitaminer.

Ska strax börja med dagens enkla middag; falukorv och makaroner. Går alltid hem hos barnen å micke. Tror dock vi har slut med ärtor och andra grönsaker. Det e ju superviktigt med grönsaker, men har man tankarna någon annanstans så glömmer man lätt.

Idag har jag känt mig rätt nere. Även om vi hade trevligt på jobb å brukarna va snälla å glada så gick jag ändå å var lite halvnere . 
Känns som om det börjar bli lite akut med en psykologtid. 
Den 18 har jag telefontid  med läkaren som sen ska skicka remiss till psykolog. Det lär ta evigheter och läkaren kommer få förlänga min sjukskrivning, för detta lär inte botas på ett samtal.

Ångrar lite att jag inte provade tabletterna direkt, då hade kanske biverkningarna kanske varit över snart och jag hade blivit bättre.
Men det känns som en liten sten släppt från bröstet nu när vår lägenhet såldes och vi skrev på på huset.
Men jag har fortfarande den där tyngden i bröstet som oroar mig.
Jag e rädd att hamna i psykos och göra något som jag sen kommer ångra. 
Att skada mig själv eller någon annan ligger inte ens på kartan. Det e jag mest rädd för, att jag eller någon nära ska bli sjuk eller skada sig. 
Hypokondri med stort H.
Har haft de mest hemskaste sjukdomarna de senaste 6 månaderna (inbillat mig).
Bröstcancer. Livmoderhalsen. Cancer i strupen. Tumör i hjärnan. Hjärtfel. Proppar i lungorna. Ja, du fattar.
Men det enda jag lider av eller HYPOKONDRISKA TANKAR!
Jag vet att jag inte e sjuk och påminner mig själv om det när tankarna vandrar iväg.
Ändå kommer de tillbaks.

Jag börjar flippa ur totalt.
Men jag vet att det bara e inbillning, tack å lov. 

Behöver verkligen hjälp typ NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0