grått

Vad e värre än tråkigt, grått väder när man redan e deppig och trött?

Längtar så mkt efter våren. 
Ljuset och allt fint som slår ut får mig alltid på bättre, lite förväntansfulla tankar.

Nu vill jag helst bara ligga i ett kolsvart sovrum och bara andas. Tills våren kommer.

Mina barn, min familj och mina vänner får mig att resa på mig och gå några steg till.
De finns där och pratar och stöttar. De vill finnas där.


Jag har tänkt en del över vänner från förr.
Och med förr menar jag innan barnen kom in i bilden.

Det e en så stor skillnad på de som fått barn och de som inte har några.
De med barn e mer självsäkra och behöver (oftast) inte få bekräftelse på allt de gör.
Men många, inkl. Jag, har fastnat i familjeträsket. Alltså att man nästa ger upp vännerna.
Japp, jag e där. Men jag trivs där nu. 
Jag jobbar 100% i ett väldigt fysiskt yrke, jag har två barn att ta hand om, en man , min andra hälft. Och tro det eller ej, ett hem att ta hand om. 
Jag e hemma vid halv fem efter vi hämtat barnen.
Då ska det lagas mat, vi äter ca 17, mellan halv 6 och 6 ska barnen bada, de ska läsas saga för vid 18.30. Linnea e vaken till ca 20 innan hon tillslut somnat. 
Det ska diskas, plockas undan, duschas innan man tillslut kan sätta sig i soffan.
Nä. Jag gör inte allt detta själv. Minst en gång i veckan gör jag det själv.
2 kvällar i veckan tränar jag och då får micke göra allt själv.
Det ska tilläggas att jag går in å kollar till linnea ca 5 gånger varje kväll.

Jag bor i Lund, mina vänner i malmö= dyrt att köra fram å tillbaks 2 ggr om dagen.

Jag lever såhär.
Och jag trivs just nu.
Jag orkar inte med massa drama och bullshit utan hoppar runt på mina rosa moln med vänner som förstår mig!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår dig och håller helt o hållet med dig!
Jobb, familj och hem tar upp nästan all tid..och ibland tar man sig tid till dem riktiga vännerna=)
Alla andra kan man vara utan..

Kram

2014-10-25 @ 18:53:20
URL: http://Nataliesmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0