Om det börjar brinna!

Nu när denna mörka och tråkiga tiden på året har kommit så älskar jag att tända massa ljus.
Det e jag inte ensam om.
Men OM man skulle glömma släcka ett ljus så vet vi ju vad som kan hända.

Man hör ofta att barn blir rädda och gömmer sig när de ser elden.
Och det skulle vara för jävla hemskt att inte hitta sina barn i all rök och värme.

Igår pratade vi med Linnéa om detta.
Vi sa att om det tutar i taket på natten så brinner det. Då ska hon ta lovisa i handen å springa ut genom dörren. inte gå å gömma sig.
Hon återberättade vad vi sagt flera gånger och verkade förstå oss.
Hon sa själv att om man gömmer sig så bränner man sig och dör.
Iskallt så höll vi med henne. Hon måste ju förstå att det e allvar.
Jag hoppas att hon kommer ihåg detta.
Jag å micke kommer naturligtvis inte springa ut utan barnen, men man vet aldrig om vi trillat ihop redan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra att ni pratar med henne om det! Tycker jag. Vissa saker måste man vara helt ärlig med.
Har dem mkt brandövningar på förskolan?

Ha det fint! Kram

2014-11-07 @ 12:57:33
URL: http://Nataliesmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0