Tråkigt

Jag längtar framåt!
Men jag vet inte vad jag längtar till!
Tills barnen flyttar hemifrån eller kanske till pensionen?
Jag vet inte.

Jag vet iaf att jag e trött på att sitta hemma å glo var eviga dag!
Varje dag e den andra lik.

Orkar inte ta bussen till malmö, eller ner i stan.
Det slutar alltid med att jag e fattigare när jag kommet hem.

Orkar inte gå ut, för att det blåser.
Vill inte gå till öppna förskolan idag för att rubba Lovisas sovrutiner.

Jag e så jävla lat och slö.
Jag orkar knappt hålla ögonen öppna för att jag har blivit trött av att ligga på soffan å glo i den förbannade körkortsboken!

Jag önskar Linnea fick gå längre på fsk så jag slapp tjat, bråk och skrik några timmar extra.
Hon gör mig tokig, eller rättare sagt, hon gör mig insane!
Trodde inte att min stubin kunde bli så kort som hon gjort den.
Känns som jag skriker och säger till henne mer än vad jag skrattar å har roligt med henne.
Det suger att va en sån hemsk mamma :(!
Jag försöker bita ihop å inte skrika, men ungen lyssnar ju ALDRIG!
Ibland vill jag bara fly, dit där ingen hittar mig och där ska jag sitta å skämmas över hur dåligt jag uppfostrar mina stackars barn!




Kommentarer
Postat av: M-a

Du är en toppen mamma Jessica! Och du. Det låter att du är liter nere för tillfället. Inget konstigt heller när man inte mår helt bra med sig själv. Men du. Du kan göra allt du drömmer om. Även om det känns hopplöst. Ibland räcker att man pratar med en psykolog eller psykoterapeut för att få lite vägledning. Och determinism något de flesta skulle behöva. Värdera dig inte så lågt för du gör ett superba jobb som mamma! Finns många som skulle inte klara det. Och det med vikten. Visst påverkar det självförtroendet. Måendet. Så är det så att du lider av din vikt så tror jag att du kommer må så mycket bättre av att träna och få en skräddarsytt matmeny från dietisten. Du har diabetes och behöver äta regelbundet och bra mat. Sen skulle du inte beviljas nog gbp då du uppfyller absolut inte övervikts kriterier.en förstår att du ser dig själv så. Man ser inte det fina i sig själv när man inte är böjd med sig själv. Känner igen det så väl. Alla möjligheter är dina! Du är en modig tjej. Kram/M.

2013-11-24 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0