Titta!

Lovisa slutar inte att förvåna!
Hon e bara 9 månader å kan;
Stå utan stöd
Klappa händerna
Säga blomma, mamma, dadda (pappa), där, titta och vovve
Och Göra rörelserna till "imse vimse spindel" och "lilla snigel".

Hon har 3 tänder vad vi fått se, två där nere och en bamsing där uppe, som hon gnisslar med dagarna i ända.
Hon e så nyfiken och vill gärna leka med barnen på linneas förskola. Hon kryper iväg från kapprummet å in i lekrummen.
Snart ska hon också få gå på förskola.

Hon visar sin svartsjuka tydligt när Linnea sitter hos mig och klättrar på oss å kniper Linnea (som egentligen förtjänar det för alla tjuvnyp hon ger).

Linneas trots känns inte som de börjar avta än.
Nu e hon inne i en period då hon börjar böla när man säger till henne.
Det börjar med lite darr i läppen sen kommer krokodiltårarna!
Jag hoppas verkligen att Lovisa inte blir lika jobbig.

Annars e Linnea en väldigt beskyddande liten person, som skyddar och tar hand om sina vänner!
Hon har bra självförtroende och e en stark tjej!
Fick berättat för mig att några äldre killar på förskolan hade retats lite med Linnea och då hade hon vänt sig om och sprungit mot killarna som sprang för sitt liv.. Tror hon tittar för mycket på Pippi :)!
Men både pedagogen och jag tyckte det va bra gjort av henne, att visa att hon minskäl inte e rädd för att de e äldre och killar dessutom utan hon fick sitt lilla utbrott och jaga iväg de.
Så önskar jag att jag också var i den åldern, å ja idag med! Jag tar väl åt mig lite för mycket ibland!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0