Loppis

Stod ju på bakluckeloppis igår!
Sålde bara barnsaker.
Vi hann parkera å öppna bakluckan sen va där fullt med folk som drog i kläderna.
Tog en timme innan vi var helt uppackade.
Men det gick bra å jag sålde för 700kr.
Skönt att bli av med en del saker.
Nu får resten vänta till våren då värmen kommer igen.
Var askallt å blåste lite så det blev många koppar kaffe å massa skuttande.

Kan inte förstå att folk kan va så snåla.. Sålde alla kläder för 10kr styck förutom de pyttesmå som jag tog en femma för, men folk skulle pruta ändå!
Till sist sa svärmor till att det finns en affär som heter Hennes och Mauritz som de kan besöka å försök handla kläder för 5-10kr.
Alla kläder som jag skulle sälja va som nya, inga hål eller fläckar som inte går bort.
Kläder betyder mycket för mig och jag tar väl hand om de, minsta fläck å kläderna slängs!
Vill inte klä mina barn i fläckiga och håliga kläder.

Vi packa ihop å körde hem vid ett, då kände vi inte tårna eller fingrarna längre.

Blev en tur till Ikea å köpte ljus å annat smått och gott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0