Tisdag

Idag mår jag mkt bättre än igår!
Jag va sängliggandes hela dagen med feber, ont i bihålorna, snorig och frossa!
Micke va tvungen att stanna hemma för att ta hand om barnen!
På kvällen blev det bättre å jag kunde hålla mig vaken tills det var dags att sova för natten!
Lovisa sov hela natten å vakna först 6.45 för mat, då åt hon 40ml å somna om till nio då hon åt 120ml!
Vissa måltider går bättre än andra!
Blir så orolig för att hon ska dippa i vikt!
Tycker att vi haft tillräckligt med problem med Linnea!
Imorgon ska vi på läkarbesök på Bvc så då får vi veta vad hon väger å hur mkt hon växt.
Efter Bvc ska jag gå till fsk på öppethus för Att se vad de hittar på för roligt!
Sitter ändå bara hemma å glor!

Imorgon kommer även första dubbla barnbidraget!
Vad skulle 150kr i flerbarnstillägg hjälpa en?
Fast det e bättre än inget!
Mamma berättade att barnbidraget låg på 500kr var tredje månad när min storebror föddes!
Man kan ju undra varför de höjt det till varje månad sen.....!
Sen tycker jag att flerbarnstillägget kan försvinna!
Folk med många barn får ju hur mkt pengar som helst med barnbidrag och alla andra bidrag man får när man har barn!
Det uppmuntrar ju bara lata människor som inte VILL jobba att stanna hemma!
Finns en bifogad text från fk!

Just nu segar jag å Linnea i soffan och tittar på Emil!
Lovisa sover här bredvid mig och Micke spelar Bandy!

Alla inbjudningskort till dopet e adresserade å ska bara skickas!
Vi har valt att bara bjuda närmsta släkt å vänner!
Å faddrar blir min storebror å hans sambo! Vi ville hålla fadderskapet inom Närmsta familjen och med de vi vet att hon kommer trivas med sen!
Linneas faddrar e min lillebror å Mickes kompis!
Fattar inte varför han valde en kompis, inget illa menat mot Carro men jag tycker ändå att man ska hålla sånt inom familjen även om inte faddrarna blir vårdnadshavare om vi dör så tycker jag att det e en familjegrej!

Jag e Gudmor (som det hette på den tiden;)) till Dorias son Milo!
Känner mig usel som inte träffar han så ofta, men han får iaf en peng varje födelsedag!

Upptäckte imorse när jag skulle ta fram kläder till Linnea att hon lekt konstnär igen och ritat på golvet och mattan...
När vi frågade henne vad det va hon gjort på golvet så svara hon med " ooohj"!
Nu får vi läggs undan alla kritor å pennor igen!
Tror inte hon e redo för ett litet skrivbord än...!
Jag som ville att hon skulle släppa blöjan snart får vänta lite till med det!
Hon har nämligen lagt nappen nu och inte nämnt den på 2 dagar!
Så om några veckor när hon glömt nappen så ska jag börja toaträna henne för fullt så vi slipper blöjor med!
Sparar ju massor med pengar på det!

Snart kommer micke hem å få ska jag göra köttbullar, potatis å sås!
Linneas val av mat!



Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, det var en del i tillägg som man får efter andra barnet...nu fattar jag varför vissa skaffar hur många som helst,haha:P
Även om bb inte räcker mer än till förskoleplatsen=(

Kram

2013-03-23 @ 22:10:28
URL: http://NataliesMamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0