Tiden går snabbt!

Helgen sprang förbi!

I lördes va jag å Linnéa i Malmö på stan med mamma!
Blev lite shopping å så luncha vi på Grafitti (stava)!
Jag åt en kycklingsallad å Linnéa å mamma åt baguette!
Vid tretiden tog vi bussen hem till Micke å Lovisa!
På kvällen åt vi pizza å mös!

I söndags var vi på födelsedagsfika hos min lillebror å hans sambo!
Linnéa å Anton testade verkligen sina föräldrars nerver å lyssna inte ett skit på vad vi sa!
Micke skämdes men jag va lättad att det inte bara va Linnea som va vild!
Men de har så roligt tillsammans å fast de e lite för busiga så e det verkligen härligt att se hur bra de leker!
Nu får de sätta fart å ge Lovisa en kompis med :)!

När vi kom hem kolla vi på Emil och sen laga micke mat, hemmagjorda köttbullar, potatis å sås!
Linnea rullade sina egna köttbullar å tyckte det va kul å Hon åt de med god aptit sen!

Idag var jag på Bvc med Lovisa!
Hon väger nu 4640g och e 54 lång!
Hon e verkligen lika snäll å go som Linnea var som bebis!
Fast Linnea vaknade inte å åt på natten!
Lovisa gör det ibland!
Natten till idag Åt hon vid 21 och vakna 3.30 för att äta sen sov hon till 7 då Linnea väckte henne å då åt hon sen sov hon till 12 å åt då! E verkligen nöjd med mina barns rutiner :) <3!

Jag har helt slutat med att pumpa då jag i fredags fick ut 30-40 ml! Helt onödigt!
Så snart kommer väl den trevliga mensen tillbaks (hoppas inte), har varit utan den i 10 månader nu så hoppas få slippa den lite till!
Lovisa fick ju hemska utslag i ansiktet (förutom hormonfinnarna) så barnmorskan misstänkte mjölkallergi eller att hon va torr!
Så vi har smörjt nu i en vecka, idag lät jag bli och hon har inte haft några utslag alla idag!!
Så himla skönt! Hon såg ut som en tomat i huvudet stackarn!
Dock hade hon inte bajsat sen i lördags å jag med min superbajskoll ( både av Linnea å Lovisa) blev orolig å prata med Bvcsköterskan om det!
Hon gav mig rådet att köpa en ersättning från semper som heter "Bifidus" som skulle va lite laxerande!
Så den köpte jag för 105kr på Apoteket å gissa vad Lovisa hade gjort när vi kom hem... Bortkastade pengar... Men men!

Micke har börjat jobba på kvällen nu och idag va min första kväll ensammes båda flickorna!
Den gick över förväntan brA!
Linnea va duktig å hjälpte mig med disk och Lovisa!
Hon klädde av sig å satte på jamasen utan att jag behövde tjata!
Lite tjat blev det när jag skulle borsta hennes tänder, "vänta lite" sa hon å gjorde ngt onödigt hela tiden!
Hon e för go ibland!
Har fått börja med en ny teknik för att få henne å lyssna!
Jag har sagt att mamma å pappa blir ledsna i hjärtat när vi måste tjata på henne å när hon e dum å slåss!
Så när jag säger att jag blir ledsen i hjärtat kramar hon mig å pussar å säger " Nuuu blev mamma glad"!

På onsdag e det dax på op!
Åh vilken ångest jag får när jag tänker på det!
Min älskade flicka!!
Vi har iaf bestämt att micke följer med när hon ska sövas å jag sitter med henne när hon vaknar upp!
Vet att jag hade brutit ihop å stortjutit om hon blivit ledsen vid insomningen!
Så jag får väl bita ner naglarnA till nagelbanden i väntrummet istället..

Imorron kommer Emma å Ebba å leker med oss :))!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0