Körkort, yrväder å skitväder

Igår va jag på specsavers å gjorde syntestet inför körkortet!
Jag klarade det fint med 1.0!
Så imorse la jag brevet på lådan till transportstyrelsen!
Hoppas på att de skickar intyget snarast så jag kan börja köra!
Komplicerat det e att ta körkort som diabetiker..!

Lovisa vaknade kvart i fem imorse, pigg å glad å förväntade sig att jag skulle leka med henne... Tji fick hon!
Hon fick mat å sen kämpade jag med att få henne att somna i en timme tills mitt humör sa stopp å micke fick gå upp å somna henne!
Jäkla unge! Nu e jag astrött men får inte somna för vi ska snart gå å hämta Linnea på förskolan!

Vissa dagar e så fruktansvärt jobbiga med Linnea!
Hon testar å testar att spela ut oss och våra humör!
Medan hon andra dagar (läs sällan) e gosig och glad!
Oftast e hon sur eller arg och säger NEJ till allt och dagar som idag när jag e astrött, fasar jag för stt hämta henne! Hon e snäll tills vi kommer utanför grindarna på dagis, då börjar hon med att bita ihop tänderna å dra i Lovisas kroppsdelar och "klappar" henne i ansiktet med sina bacillfulla händer!
De andra barnen på dagis blir så exited när jag kommer med vagnen, alla rusar fram å ska klappa å titta!
Så nu har jag börjat sätta på insektsnätet på vagnen och säga att hon sover för att minska bacillspridningen!
Vet hut ungar!!
Man vet ju en del om hur alla baciller (läs bajspartiklar) sprids!
En dag låg där en hög med bajs på golvet när jag kom för att hämta Linnea!
Trevligt!
På tal om bajs så går Linnea själv in å sätter sig på toan och kommer stolt ut å berättar för oss att han minsann bajsat en stoooooor bajstolle på toaletten å vill att vi ska komma å kolla..!
Hon börjar bakvägen (bokstavligt talat) å bajsar på toaletten eller pottan istället för att kissa, hon kan kontrollera sig och känner en stund innan att hon får ont i magen å måste bajsa, ja kissa med, för hon säger att hon e kissig men kissar direkt på sig eller i blöjan!
E så trött på blöjor nu!
Det e väl inte direkt jobbigt att byta på Linnea, för hon gör det själv, men det kostar skjortan och vi får alltid panikhandla blöjor för av någon konstig anledning så går de åt som smör..!
Nog om bajs!

Jag lever ett sundare liv å kan nu se mig i spegeln igen, å ha i tankarna att jag e påväg på rätt håll!
Det går väldigt sakta, men iaf på rätt håll!
Nu har jag inte vägt mig på många veckor men det känns iaf!

Idag skulle jag träffa Mickes syster å luncha, men himlen öppnade sig en liten stund innan jag hade tänkt gå så fick självklart ställa in...
Varför ska det regna just idag?
Eller alla andra dagar?
Jag vill ha sol så jag kan bättra på brännan ännu mer :)!
Har fått fin färg redan men behöver lite till :)!
Det e gött å va mammaledig :)
Men ska nog börja jobba lite timmar i september, så jag kan va hemma lite längre innan det e dax att återgå till min heltidstjänst!
Vill inte skola in lillan på fsk lika tidigt som Linnea, vet ju inte om det blir fler barn, micke fyller ändå 40 nästa år, fast jag e ren å fin (som Linnea säger <3) så hoppet e inte ute för mig på många år!
Dock vet jag inte om jag vill ha foglossning, blödningar och ett snitt till..
Ren å fin var det..

Ska ner å hämta sittdelen till vagnen ikväll å tvätts upp det och antagligen byta ut liggdelen.. Hon vill sitta hela tiden å blir galen när hon inte kan!
Men ska ha madrass i sittdelen så jag kan lägga henne ner så hon får vilat!
Jäkla unge, väx inte så fort!
Fyra månader och 13 dagar, e set klokt att tiden går så fort?

OBS!! Gammalt inlägg som aldrig publicerades!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0