Lovisa och Linnéa

Idag e Lovisa 5 månader och 2 dagar!
Hur kan tiden gå så fort?
Kändes som om det va igår jag fick upp min bebis på bröstet, alldeles ny och fin!
Vilken känsla det va, att få höra första skriket och se när hon öppnade sina små grisögon!
Lilla Buddah <3

Idag kan hon:
Stå själv när hon endast håller en i fingrarna!
Sitter nästan själv med lite stöd!
Hon härmar en när man fiser med munnen!
Skrattar ljuvligt åt linneas pajasuppvisningar, extra roligt e det när Linnea hoppar :)!
Hon äter en hel portion mat och efterrätt (har fått tillåtelse av Bvc eftersom hon inte gått upp som hon ska)!
Hon vänder sig från mage till rygg å tvärt om!
Hon tuggar på sina fötter!
Och svarar när man pratar med henne!


E så stolt över henne!

Får rensa bland hennes kläder snart igen, 62 börjar bli smått! Iaf byxorna!
Vissa bodys går fortfarande!


Linnea e nästan exakt 3 1/2 år!
Å de åren har också sprungit iväg!
Förlossningen var inte alls som med Lovisa! Linnea fick ju hjärtstopp, syrebrist och sen kramper på det!
Hon hade ingen lätt start!
Men idag e hon en vild å glad 3åring som tar alla chanser hon får och utmanar ödet!
Så pass att jag ibland funderar på en annons på Blocket ;)!

Hon kommer med lite olika kommentarer, ibland roliga å ibland skämmiga!

Man måste bara komma ihåg att skriva ner de kloka och roliga kommentarerna!

När vi gick till fsk en morgon så sa Linnea att de med små fötter inte får lov att gå på fsk, utan man måste ha stora fötter för att gå där!
Hon syftade på att Lovisa e liten å har små fötter, så hon kan inte gå på fsk än!

Linnea skulle ta av sig skorna när vi kommit hem, så när jag sa till henne att ta av sig sina skor så sa hon:
"Jag kan inte mamma, men du jättekan!"

Men den bästa e ändå när vi satt hemma hos mina föräldrar och pratade om åldrar så tittar Linnea på morfar och säger: "Du e gammal" sen tittar hon på mormor och säger "Du e också gammal" till sist tittar hon på mig och säger " Men mamma, du e ren å fin!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0