Kk-akut

Tolv ringde jag förlossningen!
Misstänkte att jag läckte fostervatten och hade ont i rygg å mage!
Vi packade papper å insulinsaker å åkte iväg!
Fick lämna urinprov och blev sen uppkopplad till ctg'n och fick sitts med den i 1 timme!
Lillans hjärtljud har legat på ca 145 varje gång men idag låg hon i snitt på 160! Och det ville inte lugna sig! Barnmorskan sa att om det inte lugnar sig så får man göra ngt åt det!
AKUT SNITT tänkte jag direkt!
Precis vad jag INTE vill ha! Men läkaren tittade på mätningen å tyckte det såg bra ut....?
Fick sen flasha hela härligheten när läkaren slet å drog i mina inre könsdelar!
Fy i helvete vad ont det gjorde, fick öva på profylaxen iaf :P.
Men hinnorna va hela!
Dock hitta hon en rejäl (ursäkta) svampinfektion!
Hon fick ut ngt som va rött å vitt (enligt Micke som tvunget skulle kolla) vilket jag tänkte på slemproppen direkt!
Har haft lite kraftigare sammandragningar och mensvärk sen jag kom hem, har dessutom ont inne i fortfarande!
Tappen mättes men fick aldrig veta hur lång den va!
Hon vill kanske överraska mig med en förlossning snart ;)... In My dreams!!

Har precis bakat kärleksmums och ska provsmaka när Linnea somnat ;)!
Fast läkaren sa att svampen älskar socker så kan jag inte låta bli!
Kan ju inte baka utan att smaka :P.

Imorgon e det dax för näst sista bm-besöket och flödesmätningen!
På Onsdag har jag som mest exakt 2 veckor kvar tills jag får min lillsessa!
Hon får komma senast fredag denna vecka, annars får hon vänta till på kvällen den 25, så jag kan gå på begravningen!
Kommer bli så ledsen om jag missar den!

Oj vad det drar i magen nu!
Dessa förvärkar...dessa förvärkar...!


Kommentarer
Postat av: Milo

Åhh spännande , nu är det nära ;) ..

2013-01-15 @ 10:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0