Söndagen den 3e advent

Snart e det Julafton och jag saknar riktig julkänsla.
Trots alla tomtar, ljus, julgranar, julmusik och allt annat..
Antar att den riktiga julkänslan och längtan som man hade förut aldrig kommer tillbaks.
Nu får man ju inga julklappar längre så man e inte spänd på det, man vet vad som ligger i 90% av paketen under granen på julafton och man e några tusenlappar fattigare.
Jag ser framemot när barnen träffar tomten och när man ser glädjen och spändheten i deras ögon!
Blir kanske annorlunda när barnen önskar sig något väääääääldigt mycket och har ingen aning OM de kommer få vad de önskar sig.
Detta året kommer Linnea å Anton få vars en surfplatta av mina föräldrar.
De använder ju våra och jag e ganska trött på att batteriet ALLTID e på 10% när jag ska ha den.
De kommer lägga alla andra klappar åt sidan för att spela på de, så vi har inte lagt så jättestor energi på klappar i år.
Linnea kommer få en Barbiebil med hästsläp och häst, hon har börjat leka med Barbie och älskar hästar (suck) så då fann jag denna klappen som gjuten för henne.
Sen blir det lite annat smått, de får ju från morbröder, farfar, farmor, fastrar å farbröder också!
De har redan för mycket saker, så hade hellre önskat pengar till de faktiskt, men e det jul så e det!

Idag har mina föräldrar varit här på middag!
Vi bjöd på julmat. Jag var så jäkla sugen på det, speciellt rödkål, köttbullar och prinskorv :P.

Nu e micke på bio med min bror å någon annan så jag har myst ner mig i soffan å njuter av att barnen sover och denna fantastiskt underbara tystad som lagt sig över vårt hem.


Ett av Linnéas selfies <3
Ser inte alls avlång å bullig ut <3

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag har också lite svårt med det där med julen i år.
Men beror kanske på att man inte ska fira den som vanligt i år.
Men har ändå varit ute o handlat julklappar till alla.
Känns jätte märkligt.

Bra tänkt att ni lagt ner en massa på julklapparna när dom får en IPad haha för de blir säkert den som dom. Sitter merit på.
Kramar

2013-12-17 @ 08:52:33
URL: http://Sanna-liv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0