Läkarbesök

Hon nämnde motion rätt många ggr, ja.
Fast det vet jag ju att man måste använda sig av för att gå ner i vikt.
Det märktes att hon inte gillade kirurgiska ingrepp och förklarade typ såhär för mig:

Hon ritade upp matstrupen, magsäcken,  å tarmarna, strök sen halva tarmen å 95% av magsäcken å sa att det aldrig går att "koppla" tillbaks.
Nä det vet jag ju.
Sen sa hon att man måste gå på vitaminer, kalk och järntabletter resten av livet, no big deal enligt mig då jag redan går på livslång kur av levaxin.
Det enda jag nappade på av hennes fina predikan var att det inte finns någon forskning på om hur det blir när man blir gammal, när man normalt tappar i vikt å så.
Det hade jag ju gärna velat veta.
Men när jag e gammal så har miljontals personer som gjort gbp varit gamla å dött, så då borde de veta OM det e farligt osv.

Vi kom iaf fram till att jag måste börja äta ordentligt, fyra måltider om dagen (puuh) å viktigast e lunchen som jag oftast hoppar över å tar en kopp kaffe istället.
Och klarar jag inte av detta så skulle hon skicka en remiss om en eventuell op.
Hon föreslog 5:2 dieten, men den kan va lite svår iom att jag har diabetes och LCHF e uteslutet då jag har lite för höga blodfetter.
Men nu har jag handlat hem massa grönsaker och rotfrukter som ska ätas.
Men jag tror att som vanligt så kommer jag falla tillbaks snart!
Fick även utskrivet något som skulle göra så jag inte får så mycket hungerkänsla på kvällarna, minns inte vad det hette, men det va ngt som egentligen skulle hålla tarmarna igång (haha kärringvarning)!

Ja just det, fick ännu ett "Motion på recept"-recept. Så jag ska börja simma 3 ggr i veckan.
Känns lagom kul att klä sig i baddräkt å visa sig för andra när man knappt vill klä av sig framför sig själv när man ska duscha...
Men fan, jag vill ju inte dö än..
Men för att klämma in lite lycka så har jag gått ner 1kg till sen april!

För Linnéa gick det dock inte så bra.
Hennes hörseltester va sämre än innan och rören satt inte som de skulle.
Så det blir ev en ny insättning av rör och kanske hörapparat.
Jag tycker det ska bli toppen med hörapparat, de syns ju knappt idag och så får hon höra ordentligt och kanske får ordning på sina uttal.
Dock tycker jag synd om henne för jag kan nästan ana att hon lätt kan komma att bli mobbad å retad i skolan!
På fsk tror jag bara att barnen tycker det e häftigt å hon kommer garanterat stolt visa upp sin fina snäcka.
Hatar att barn e så elaka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0