Snutte

Idag va det Bvc och föräldrargrupp på schemat!
Lovisa väger nu (bara) 5110g och e 57 lång!
Hon har halkat efter på sin kurvavad gäller vikten :(!
Hon kräker ibland massor efter hon ätit å vill inte äta upp allt varje gång!
Så vi fick en ny tid till läkarbesök om 2 veckor! Har hon inte gått upp tillräckligt ska de skicka remiss till sjukhuset så de får kolla hennes magmun å får skriva ut medicin som gör att den börjar fungera som den ska!
Självklart ska vi få problem med barn nr 2 med..
Efter Bvc träffades vi i grupprummet med 3 andra mammor med sina bebisar och masserade våra små och gjorde avslappningsövningar!
Jag va där inte förra veckan å hade svårt att komma in i deras samtal!
Jag va iaf yngst så alla kolla lite konstigt på mig när jag sa att det va mitt andra barn.. Man ska tydligen va 30+ för att ha 2 barn?!

Efter mötte jag upp micke som tränat å vi gick hem å vila en timme innan Linnea skulle hämtas!
Jag va så trött så micke hämtade henne så jag kunde sova en stund!
När micke stack till jobb tog vi på oss å åkte ner till stan å shoppade lite!
Va inte hemma förrän kvart över sex å då laga jag mat, vi åt å Linnea gjordes klar för sängen!
Hon somnade efter vällingen och jag plockade undan efter Lovisa fått mat!
Sen vek jag tvätt och gick en stund på promenadbandet!
Nu ligger Lovisa å jag på soffan, hon sover och jag kollar på film mellan meningarna!

Imorgon kommer Vicky med sina barn å Emma kanske med Ebba!
På em ska jag ta bussen till mina päron å lämna Linnea som ska sova där till lördag!
Micke ska fiska på lördag morgon å jag behöver lite frid med mig själv å Lovisa!
Känner att jag snart sliter av mig håret!
Linnea e så trotsig så serve helt sjukt!
Hon e ALLTID sur och inte alls medgörlig, lyssnar inte ett skit på oss och massa annat!
MEN hon har varit utan napp i 3 veckor nu och vi e så stolta över det!
Trodde det skulle va massa böl å skrik men ikke!

Linnea hade ingen snuttefilt eller något som hon drogs till.. Inget!
Å jag vill att Lovisa ska ha ngt för att känns sig trygg!
Hon har 3 små snuttar men de har hon inte visat att hon tycker om, så jag tog min filt som jag hade när jag va liten å har alltid den vid henne, vaken eller inte!
Hon älskar den!
Det räcker oftast att jag lägger den under hennes arm å upp över huvudet (inte över ansiktet såklart) så somnar hon!
Man ser hur hon njuter när hon känner den!
Lilla hjärtat!

Nä tid att göra mat till Lovisa!
Godnatt



Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej.
Emilia har också de pyjamasens med aristocats.
Mysiga !!

2013-04-06 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0