Op'n

Lite över sex på morgonen körde vi mot malmö för att lämna Lovisa hos min pappa!
7.10 va vi framme i Ystad!
Linnea bytte om till sjukhuslinne, fick namnband å en liten sup!
Hon låg fint i sängen påvägen ner till op.
När vi kommit ner där blev hon nog lite yr av supen å blev ledsen å då börja jag med gråta!
Det blev lite fördröjt då flickan innan inte ville vakna ur narkosen men lite över nio kördes Linnea in å micke följde med!
Jag svalde gråten i väntrummet!
När han kom ut berättade han att hon va duktig å hade inte sagt ett ljud när de satte på elektroder eller när hon fick andas in narkosen!
9.50 kommer läkaren ut å berättar att allt gått bra å att hon sov fortfarande och att polypen bakom näsan va rätt stor och att där va jättemkt vätska i öronen!
Kl 10 hämtar de mig för att ta mig in till Linnea på uppvaket!
Det va fruktansvärt att se henne ligga där helt lealös med slangar å syrgas!
Blod som rann från näsan å munnen!
Efter en liten stund vakna hon till å snurra in sig i alla slangar!
Jag tog över henne till mig så hon satt i mitt knä å sov!
Efter 11/2 timme vaknade hon å sa att doktorn lagat hennes hals å öron!
Sen spydde hon!
Hela min högersida å hon själv va fullt av kräk!
Jag hade tur som satte på mig en rock innan, annars hade jag inte luktat gott kan jag berätta!
Hon fick en ny rock å hon piggna till snabbt!
Droppet och saturationsmätaren togs bort och hon fick välja några saker från en låda!
Hon tog en prinsesstatuering, en ring och ett Bamsebokmärke!
Hon fick också ett diplom från uppvaket!
Vid ett kördes hon upp på avdelningen igen där hon fick glass å saft som hon sluka direkt!
Sen va det full fart på henne!
Hon sprang runt, klättra å va lika stöddig som hon brukar va!
Vid fyra körde vi äntligen mot malmö igen!
Ungefär vid Skurup kaskadspydde hon ner hela framsätet och sina kläder!
Som tur var så hade mina föräldrar extrakläder hemma!
Inatt har hon sovit med mig i min säng!
För att jag skulle sova lugnt å slippa gå upp 50ggr för att kolla till henne!
Lugnt sov jag dock inte!
Fick både fötter å armar i huvudet..
Idag vakna hon vid 6 och har varit vaken sen dess!
Dock somna jag å sov till 7 och gav Linnea panodil sen vakna jag halv tio av att Linnea kallar! Hon hade varit å kissat på toan å ville ha en ny blöja!

Jag undrar om de tagit bort den del av hjärnan som gör en glad och trevlig!
Maj gaaaad va sur hon e! Å säger nej till ALLT!
Hade gärna sovit igenom den kommande veckan för att slippa allt bråk med henne!

Idag skulle jag varit på babymassage på Bvc men jag känner att jag inte orkar, vi ska va i kyrkan kl 13 för genomgång av dopet!

Nu kallar Lovisa så nu får jag inte slappa mer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0