Vecka 22 (21+0)

Då trampar jag vidare in i vecka 22!
Nu har jag Max 19 veckor kvar sen har vi äntligen vår groda hos oss!

Rörelserna blir starkare å starkare och jag har börjat få lite sammandragningar då å då!
Hade jättemycket sammandragningar med Linnéa, inga smärtsamma dock!

Ryggen e en pina å jag hoppas verkligen att jag blir helt sjukskriven imorgon då jag ska träffa läkaren!
Det e dax för hjärt-ul imorgon!
Snälla lilla bebis, visa vad du e för en denna gången!!

Efter besöken på sjukhuset ska vi hem till mina päron å fira pappsen som fyller år! Det ska bjudas på raggmunk å det e bland det bästa jag vet, så de andra får va glada om de får smaka en..

Linnea har varit på dagis hela veckan, dock har hon börjat hosta igen! Så astmamedicinen kommer inte in i medicinskåpet än! Hon hatar den, men man får muta henne ned napp eller annat!
Penicillinkuren avslutades i söndes och den tog hon själv från mätskeden! Hon va jätteduktig!
Men nu har vi hämtat henne 3 ggr med för lite kläder på sig (trots vi sagt att hon måste ha fleecen på sig när de e ute) och stövlarna fulla av vatten! Börjar bli lite irriterad när de inte lyssnar på vad man säger, det e väl ändå vi som bestämmer över vårt barn, eller?
Att barn blir förkylda e väl inte så himla konstigt, men när hon precis haft lunginflammation så kan de väl kolla henne Liite Liite extra?

Helt otroligt hur mycket hon utvecklas den lilla Donnan!
Kan inte förstå var tiden tar vägen!
Hon va ju min lilla bebis precis! Nu blir hon ju snart 3 å ska bli storasyster!
Ojojoj.. Snart blir jag gråhårig!

Eftersom Linnéa har namnsdag idag (Elise) så fick hon en Nalle Puh-film som vi nyss kollat på! Eftersom det regnar å e skitväder ute så har det varit en riktig innesittar/mysdag!
Var en snabb runda nere i stan å köpte en klänning och strumpbyxor till Linnea som hon ska ha imorgon! Tog ungefär en timme, sen palla inte min kropp så vi åkte hem å åt resterna av lassangen (?) som jag gjorde till middag igår! Sen har vi som sagt bara slappat!
Det kör lite i magen på mig å jag mår illa! Det får inte vara någon sjukdom för det pallar jag inte!
Fast jag har mått illa på eftermiddagarna den senaste tiden!

Blir potatisbullat med lingon här hemma idag! Då behöver jag inte göra mer än sätta in och ta ut de ut ugnen! Det e vad jag orkar göra idag!

Eftersom bloggen e jobbig genom mobilen så får jag försöka svara på kommentarerna här!

Välkommen till min blogg Zazz, kul att du gillar den :)!
Va kul att Du e så nära mig i graviditeten :)! Å stort grattis!
Ja jag gick över 12 dagar med Linnéa, fast denna gången kommer de sätta igång mig innan det hinner gå så långt :)! Det va 12 dryga dagar ;)!


Håll alla era tummar att grodan blottar könet imorgon :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0