Helvetets dagar!

Ja var ska jag börja?!
Hade som sagt väääldigt ont i ryggen å höfterna i torsdags!
Fick kämpa mig hem från jobb, kämpa för att hålla tårarna inne, det gjorde så förbannat ont att jag bara ville dö!
Fick knappt av skorna, jag skrek av smärta när jag fick dra upp ben för ben upp så jag kunde knäppa upp de, gick framåtlutad å sparka ut skorna i hallen, asa mig in i sovrummet för att hämta mina kuddar å lägga mig på soffan.
Kunde inte lägga mig i en bra ställning utan grät å kämpa för att hitta en ställning som dög!
Låg på soffan tills Micke å Linnéa kom hem, då hade jag precis lyckats rulla ner på golvet i krypställning å lyckats ställa mig lutad över en barstol å sen ställt mig upp, skulle ta mobilen som låg på armstödet men kunde inte böja mig 10cm utan jag börja böla av smärta!
Efter många om å men kom jag in i sovrummet där jag låg resten av dagen!
Fy fan säger jag bara!
Kan inte beskriva för er vilken smärta jag hade!
Som tur var så var det mycket bättre i fredags! Men jag hade ont, men inte alls i den bemärkelsen som i Torsdags!
Å igår var det likadant som i fredes å samma idag!
Det gör väldigt ont att resa sig nät jag legat eller suttit! Å kan inte gå i samma takt som innan, hjärnan vill men benen orkar inte röra sig :P.
Nog om det!

Ännu mer olycka skedde igår!
Min bror med familj flytta å Micke hjälpte till, medan jag, Linnéa å Anton var hemma hos mina föräldrar!
Vi var ute å lekte sen vila barnen en stund och efter vilan kom Micke å skulle hämta oss!
Plötsligt blir Linnéa väldigt slö och andfådd.
Hon va lite hostig ett par dagar innan men inte mer än det!
Hon e inte alls sig själv, men vi ger det en chans å åker å kollar in min brors nya lya men hon fortsätter va slö, så vi bestämmer oss för att åka hem å ge henne en panodil!
Vi ger henne panodilen och väntar på energikicken som brukar slå till en stund efter, men den kommer aldrig!
Hon e slö å andas med små snabba andetag! Jag räknade till 48 andetag på 1 minut!
Sen packa vi in oss i bilen å körde till akuten!
Fick hjälp omgående och sköterskan kom snabbt med inhalatorn!
Linnéa skrek å ville absolut inte andas i denna stora läskiga sak, men vi lyckades hålla fast henne medan sköterskan höll tuben!
Det tog knappt 2 minuter så var hon mer än sig själv å pratade å skrattade å åt sin glass som hon fick!
Hon blev så kickad på adrenalinet å var så rolig!
Det blev 2 inhalationer till och en röntgen innan vi fick svaret på vad som var fel innan vi fick åka hem!
Förkylningsastma och början till lunginflammation!
Nu ska hon inhalera 3 ggr om dagen samt ta penicillin 3 ggr om dagen!

Var verkligen imponerad över hur snabbt vårt besök gick igår!
När vi kom till akuten var där 1 nr före oss sen flöt att på! Vi behövde knappt vänta!
Vi var de enda på röntgen och personalen där var själva chockade över lugnet!

Skönt att det inte var mer komplicerat än så, för jag hade aldrig klarat av en sjukhussäng över natten!

Idag var vi å köpte några leksaker som vi lovade Linnéa att hon skulle få för att hon var så duktig igår!
Hon valde en docka å en pruttkudde....! Förvånad man blir!
Å så köpte jag en Bamse Gonattvisor med en snutte!
Snuttefilten sparas till bebis å skivan får bebisen väl ärva sen när Linnéa inte vill lyssna på den mer :)!

Ny ska jag mysa framför tvn å äta lite dillchips innan sängen kallar!

En bild på Linnea efter första inhalationen igår:


Kommentarer
Postat av: emma

usch det hugger till i mitt hjärta när ja läser om vad som hänt linnea!
stackars lilla tös!
beundrar er, ni verkar ha kunnat behålla lugnet!
hoppas hon blir bra nu!
stackars linnea!!
<3

2012-09-09 @ 20:43:44
URL: http://www.emmaje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0