21+3

Har ju glömt att berätta för er som inte e vän med mig på fb!

Hjärtultraljudet gick jättebra och läkaren kunde inte se att det var något som var fel!! SKÖNT!
Vi frågade honom om han ville å kunde se vad det e för kön på bebisen!
Han kämpade för att se, men bebisen satt upp i magen (hehe) med rumpan ner så det gick inte!
Envis liten prick det där!
Han sa att han säkerligen kunde se könet om han gjorde ett vul, han var artig å frågade flera ggr om jag ville göra ett vul!
Inga problem sa jag! Visst det e inte det bekvämaste som finns att ligga å flasha sig, men jag kommer få göra det om 4 månader igen så skit samma!
Först såg man en liten fot å SEEEN kunde vi äntligen se könet!
Det blir en liten TJEJ till!!!
Får sån lyckokänsla genom hela kroppen när jag tänker på det!!
Trodde jag skulle bli besviken om det visa sig vara en tjej, men oooj vad glad jag blev och är!!
Micke däremot va rätt besviken å dämpad resten av dagen! Fast det vänta jag mig med, men det va så tröttande att se honom sur!
Jag blev glad å lättad över att vår bebis ser perfekt ut!
Nu e han lika glad som jag å klappar å pratar med magen flera gånger om dagen!
Så, det blir ingen Noah denna gången!
Vi har ett namn som vi går runt å känner på! Jag tycker det e jättefint & Micke med, men vi var så insnöade på att det va en Noah, så flicknamn pratade vi inte om lika ofta!
Funderar iaf på att ha namnet hemligt fram tills hon kommit! För det e alltid spännande!
Vi får se hur länge jag kan hålla mig!

Var hos Bm klockan elva efter ul där det va blodtryck ( 116/60), urinprov (visa inget), vikt (+2 kg sen sist) och så lite samtal om mig!
Har alltid haft bra blodtryck, lågt å bra! Vilket e toppen nu när jag e gravid!
Vikten e jag inte alls nöjd med! I denna veckan med Linnéa hade jag gått ner 5 kg! Nu har jag sen inskrivningen gått upp 15!!!!!!
Ja, vad ska jag säga! Det känns i kroppen! Jag har bara en kort hals nu, vingarna på armarna fladdrar som aldrig förr, bopparna väger säkert 2 kilo styck, fingrarna e vissa kvällar nästan omöjliga att böja på! Hoppas innerligt att jag inte ätit mig till alla dessa kilo utan att lite lite e vatten iaf..
Åter till besöket på Spmvc!
Efter jag träffat Bm så kom läkaren å ville känna på mig!
Hon kände först på korstyggen å hon behövde knappt röra mig förrän jag skrek av smärta!
Sen ville hon känna på höfterna å där va det samma sak! Å sist lyfte hon mina ben upp mot taket å jag klarade av 15-20cm sen dog jag nästan av smärtan!
Läkaren sa bara; jag kommer sjukskriva dig Jessica! Hoppas försäkringskassan e på din sida!
Fick först ett intyg där det stod att jag e sjukskriven 3/4!
Eh jaha tänkte jag, ska jag åka ända till jobb för att vara där 2 timmar å göra något jag inte klarar av?!
Så jag leta upp min Bm som ringde läkaren å fråga om det stämde vilket det inte gjorde så läkaren kom med ett nytt intyg! Tack å lov!!
Så nu e jag sjukskriven 100% i en månad sen kommer det säkert förlängas igen!

Igår köptes de första rosa kläderna till ------ som Linnea valde ut! En liten fleeceliknande dress å så 3 par strumpor! Till sig själv valde hon en svart liten lackväska i form av huvudet på en katt!
Det blev även en Didrikson-höstjacka till henne!
Flickebarnet växer så det knakar!
Vi tog en promenad bort till Ica för att handla lite lördagsgodis å jag hade så förbannat ont i ryggen! Så det går inte med promenader mer!
Men vi märkte iaf att linneas regnbyxor va aningen för små, så idag blev det en tur för att köpa nya!
Blev regnbyxor, regnjacka, stövlar å en klänning med texten: mommys little monster! Passar henne!
Å tre bodys till bebisen!


Kommentarer
Postat av: emma

skönt att värdena verkar ligga bra nu när du e gravid!
vikten får du bry dig om sen, försök o njuta, den lilla tiden du inte har ont.
hör av dig om du vill ha mysisarna ändå, kanske till efter förlossningen.

så glad för er skull :) (o lite avundsjuk, vill osse gosa med en bebis igen!!)

<3

2012-09-23 @ 19:30:27
URL: http://www.emmaje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0