18+4, jämförelse

Alltid kul att jämnföra denna grav med Linnéas!
Kollade på ul-papperna man fick med mått å så!

Linnea, RUL- vecka 18+1
Bebis. RUL- vecka 18+1

Linnea huvudmått- 42
Bebis. Huvudmått- 42

Linnea lårbensmått- 27
Bebis lårbensmått- 27

Linnea vikt- 185g
Bebis vikt- 193

Linnea moderkaka- Framvägg
Bebis moderkaka- Bakvägg

Jag vet om att de flesta bebisar har ungefärliga mått vid denna tid, men det skiljer ändå på vikt å moderkakans placering!
Misstänkte hela tiden att moderkakan va i bakvägg nu eftersom jag känt rörelser i flera veckor!

Min cysta på äggstocken e 3 cm stor!
Totalt ofarlig, men kan växa å va i vägen, så den ska de som sagt hålla koll på!
De skulle kolla närmre på den på nästa ul, se om den växer osv!

Igår va en drömdag för mig!
Hade knappt några krämpor (om man jämför med hur det brukar vara) men idag kom smärtan som en käftsmäll så fort jag steg upp ut sängen!
Men var bara till att bita ihop å jobba på!
Får sjukt ont om jag ligger på sidan för länge, men kan inte ligga ordentligt på magen längre och ryggen går inte, får lite panikkänsla att jag ska stoppa blodflödet å typ dö eller nåt! Har ändå aldrig gillat att sova på rygg, men det hade varit det enda smärtfria sättet!
Men men bara 149 dagar kvar!!
Stå ut!!


Min fina lilla Sessa e för go ibland!
Igår låg vi å kolla på film när hon plötsligt vänder sig mot mig, ger mig en puss å säger " älskar dig mamma"!
Jag smääälter!! Underbara unge!
Hon får såna puss å kramryck i land å bara myser, å ibland helt tvärt om!
Slåss å bråkar å säger NEJ till ALLT!
Då tänker jag på alla pussar så glömmer jag otrevligheterna snabbt!

Nej dax å dricka upp mitt hallon-te å sen slänga mig i bingen!

Första bilden e Linnea!
Andra e kotten!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1846228/images/2012/pic_5045053de087c32631000dbd.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: emma

kul o jämföra!
tiden kommer gå fort nu!! hoppas du kan få njuta lite o få alla krämpor att försvinna!!

tänk att linnea har blivit så stor! tyckte inte det va längesen man fick träffa henne första gången! :)
<3

2012-09-03 @ 21:49:58
URL: http://www.emmaje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0