Svarar

Emma; har faktiskt aldrig hört ngn som inte behövt så mkt insulin under grav! I början av grav behövde man inte så mkt för hormonerna sänkte bs, men nu efterhand har jag fått ökat mina doser rejält!
Börja på 8 enheter insulin till varje måltid och 30 enheter långtids, nu tar jag mellan 30-36 till varje måltid och 58 (delat på morgon å kväll) enheter långtids! Å alla jag har hört har fått höja det mkt!
Men sen finns det alltid någon som ska sticka ut å ha tur, så jag tror dig!
Annars går det bra med diabetesen! Skitbra får jag säga! Inte legat såhär bra sen jag fick diagnosen :)!
Så jag känner mig lugn å hade kunnat skaffa 15 barn till om det inte vore för alla förbaskade "biverkningar" av graviditeten ;)!

Kram


Kommentarer
Postat av: emma

jaha. ja kan ha missuppfattat också. kanske berättat om början på grav :/
ah bara du mår bra så e det ok o öka lite tycker ja.

kram

2012-10-13 @ 11:59:26
URL: http://www.emmaje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0