Fail

Var hos läkaren med Linnea i fredags för en uppföljning pga astman och lunginflammationen!
Vi fick 1 recept med oss från akuten i september på en inhalation vilket var fel då vi skulle haft 2 st!
Läkaren vi var hos i fredags tyckte det var konstigt att vi bara fick 1 så hon skrev ut den andra långtidsverkande direkt!
Hon kollade i halsen på Linnea å sa att hennes mandlar var stora, vilket jag tyckt att de alltid varit! Alltså lite för stora än vad de ska vara trots man e frisk!
Hon såg ingen halsinfektion det var därför hon reagera!
Linnea har haft en rätt dålig andedräkt sen hon va ca 1 år så det beror säkert på de förstorade mandlarna!
Annars lät lungorna bra!
Läkaren tyckte vi skulle ta allergiprov ifall Linnea har kvalsterallergi eftersom hon hostar varje natt, så det blev 2 rör blod men hon rörde inte en min, utan tyckte det va lite intressant.
Läkaren ville kolla mitt öga som va knallrött å svullet (väldigt snällt fast det inte va min läkatid) och fick utskrivet ögondroppar!
Apoteketsärendet efter det slutade på 447kr.
Dyrt att va sjuk!

Idag fick jag äntligen tag på en jacka!
499kr!
vet inte om det e dyrt eller billigt eller om det e vad man betalar för en "tillfällig" jacka som en gravidjacka!
Kommer ju bara använda den denna vintern! Jaja, får väl sälja den på tradera nästa höst!

Får ofta sammandragningar nu!
De känns inte som de gjorde med Linnea utan lite kraftigare och mer ihållande!
Men de gör inte ont ont utan mest obehagliga!
Får se om jag går tiden ut denna gången!

Den 5 november ska jag ju på flödesmätning, ul och bm!
Spännande :)!
Sen på em ska vi till audiologen med Linnea! Hoppas det går bättre än sist...!

Ska hämta lite dricka till Linnea som kollar på Bambi å har det mysigt!
Hej


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej!
Var hittade du en jacka? Letar också, hittade en billig i Ullared men tror inte den kommer hålla värmen om det blir mycket minus, snö och blåst. Den håller mig varm änsålänge och idag var det -2.

Hoppas allt är bra annars :)

Kram J

2012-10-28 @ 20:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0