29+6

10 veckor till bf!
Känns märkligt!
Samtidigt som dagarna drygar på hemma i min ensamhet så går tiden väldigt fort!
Har snart genomlidit denna graviditet!
Jag menar såklart inte att det enbart varit hemskt, har även bra dagar å mysigt med rörelser och framför allt att allt e bra med lillasyster!
Just nu har jag "mensvärk" som har hållit i en stund och hjärtklappning!
Det e aktivitet i magen mest hela tiden!
Hon snurrar, sträcker på sig å borrar i mitt könsorgan!
Hon hickar flera gånger om dagen å det känns antingen långt ner eller i mitten av magen!
Får vänta tills den 7e för att veta om hon lagt sig tillrätta eller om hon fortfarande utför kullerbyttor!

Isch, sammandragningarna känns nu som de gjorde när allt starta med Linnea! Hoppas hon stannar iaf till början av januari!

Har haft magknip både igår å idag!
Fast igår kom det till och från hel dagen, idag hade jag det endast på morgonen!
Hoppas det va kräksjukan som passerade min kropp! Har inte haft det sen jag va typ 17!
Googlade som vanligt och fann att det kan va bebisen som växer snabbt och alla organ som trycks ihop kan ge magknip!
Och eftersom jag legat högt i mitt bs en liten tid så plussade jag ihop 1 och 1!
Högt bs + gravid = stort barn!
Som tur var har jag sjunkit i mitt bs dessa sista dagar och lyckats hålla mig under 8,9 efter frukost då det ligger högst!
Tar nu 55e till frukost och 25-30e de andra måltiderna!
Långtidsverkande tar jag 30 både morgon å kväll!
Hoppas det e ljuset i tunneln jag ser å jag snart får börja sänka insulinet igen :)!

Idag testar jag att baka havrebullar!
Alltså frukostbullar med havregryn i.
Sen får jag nog pausa i bakandet å vänta till nästa helg då jag äntligen får ta fram julpyntet!
Ska göra ett pepparkakshus med Linnea samtidigt som jag sörplar på ngn god glögg!
Längtar!

E det bara min man som inte har förmågan att lida med sin gravida kvinna? Han vet absolut ingenting om hormoner! Att det kanske e de som vill bråka lite ibland?!! Att det e de som tagit över mig den sista tiden?!
Kalla det en myt, men jag känner själv inte igen mig ibland..!


Jonna, lycka till imorgon!
Jag tyckte inte sockerdrycken va så hemsk som alla säger!
Ultraljudet nu e för att kolla så bebisen växer som den ska!
De beräknar ungefärlig vikt vid födelse!
hon låg på -14 sist! Gissar på att hon lagt på sig de 14% och lite till nu ;)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0