27+4

Var som sagt på flödesmätning, ul, bm-besök och på audiologen med Linnea!
Mamma var en pärla å var med hela dagen!! Tack <3
Flödet var normalt både i navelsträngen och moderkakan!
Lillan andningstränade under flödesmätningen och hade hicka under ul'et!
Ul'et gick toppen det med!
Hon ligger i säteabjudning!
Gissar på att hon inte kommer vända sig och jag kommer INTE gå med på vändningsförsök då jag redan e öm inne i magen.
Hon väger idag 977gram och beräknades ligga på 3100g vid födsel, alltså 14% mindre än "normalt".
Fast Linnea beräknades ligga på 3700 men låg på 3250g, så jag tror inte på såna uträkningar! Dessutom e jag diabetiker å då tycker jag att 3100 e liiite lite!

Sf-mått: 30 (23 cm i v 24)
Blodtryck:125/50
Hjärtljud: 150
Vikt: +17kg

Lite rund mage, va uppe på Max 36 med Linnea!
Men varje graviditet e unik!

Vi hämtade Linnea på dagis å körde till audiologen i malmö!
Linnea va duktigare denna gången å klarade av det ena ljudtestet men det andra va inte lika roligt så hon tappade fokus å skrek!
Läkaren sa åter igen att det var svårt att veta hur mycket hon hör då hon fortfarande e liten men han rensa hennes öron från vaxproppar och sa att öronen va friska!

Så vi har spenderat hela dagen på sjukhus!

Nu dricker sessan välling och jag ska slappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0