Varmt

Sitter nu på bussen hem!
Varför lyckas jag alltid ta på mig denna förbannade kofta när det blir typ 100 grader ute? Jag visste imorse att det skulle bli varmt men ändå tar jag på koftan! Stupid ass!

Har haft en härlig dag på jobb, har tom bränt mig i ansiktet. Hatar dessa finska blekgener som jag fått!
Jag var alltid så brun å fin på sommaren när jag va liten, men nu e så vit så det gör ont i ögonen om man tittar på mina ben. Alla andra i min familj blir så bruna å fina, men jag, jag blir knallröd å sen fjällar jag bort allt!
Denna sommaren ska jag steka så mkt jag kan. Linnea älskar att vara ute så det e bara en fördel!

Eftersom jag inte e hemma än så har jag inte tagit ett äl-test idag. Men ny har jag hållt mig sen halv tolv så nu kan jag inte skylla på det. Man kan ju hoppa över äl en månad så skulle inte förvåna mig om det händer denna månaden :(!

Tänk vad härligt det hade varit att bo i en villa nu. Eller ja, alltid. Vilken frihet.
Trivs verkligen i vår lägenhet, men en villa med ett rum till hade inte varit helt fel.
Jag kollar lite ibland vad det finns för fina hus å var priset ligger.
Vi betalar nästan 10 000 för vår lägenhet med hyra å lån, så till samma pris hade vi kunnat bo i villa. Men sen e det så sjukt tråkigt att packa ner alla saker vi för mindre än 1 år sen packa upp.
Alla vitvaror vi har e nya förutom spisen, men den fungerar fint så känns dumt att köpa en ny.

Ikväll kommer min älskade mor och kollar på fotboll med oss :)!

Just det! Fick äntligen tag på personal på diabetesmottagningen! Dock va min ssk borta å de visste inte när hon kom tillbaks (bra att jag inte har någon att kontakta när jag får ett plus på Stickan), så jag fick prata med en annan ssk som fixa alla recept.
Fick äntligen ampuller till min nya penna med minne :)! Så på måndag ska jag hämta ut de!

Nu e jag strax framme å ska cykla å hämta min lilla älskling för att sen cykla hem å laga ugnsbakad falukorv å potatismos!
Ha det fint


Kommentarer
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane + bebis i magen bf 17/9

Vi kvinnor har bara ÄL 10 gr på ett år , visst du det ? :) .. Håller tummarna att det tar sig snabbt, så kul att följa dig nu i planeringen och sen i bakningen :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0