TROTSUNGEEE!

Blir galen på att Linnéa försöker spela ut mig å Micke.
Vi  kan inte va hemma samtidigt utan att hon ska hålla på å bråka.
E det inte mat hon kastar på oss så e det saker eller så biter hon oss eller river.
Å lyssna på oss det gör hon inte heller.
Ååh.. å värre blir det väl....

Idag va vi iaf på audiologen med henne.
Hon skrek å böla å revs. Hon skulle ICKE lyssna efter ljuden, hon ville bara leka.
Det har hon tjatat om hela dagen, "Leja leka, mamma"! Fast det känns som om det e det ända vi gjort idag.

Efter audiologen gick vi igenom stan bort till Slottsparken där vi mata ankor och gäss, som sedan jaga oss genom halva parken. Det va så mysigt att va ute så i parken bara jag å Linnéa.
Hon prata heeeeela tiden och berättade för mig vad saker var för ngt. Kottar, pippi, anka, fan (svan, hon kan inte säga s ordentligt :P) och självklart att det fanns glass i huset (kiosken).
Sen gick vi tillbaks till sjukhuset och jag träffa min diab.ssk.
När jag va klar där tog vi bussen hem och promenerade runt på Fäladen och njöt av vädret. Även då berätta hon för mig vad allt var, speciellt hästbajset va intressant. Hon visa mig hur man skulle blåsa bort fröna från maskrossaken och så sjöng å skutta vi runt i solen :).
Jag har såklart lyckas bränna mig och e lite rädd för att hoppa in i duschen nu.
Men får vänta tills Lillfisen somnat för att inte ta henne ur sin dvala nu när det äntligen e tyst i rummet.
Hon har nu lärt sig svinga sig över kanten av sängen å kom ut i v-rummet så glad å nöjd med sig själv.. nu e freden verkligen slut. Hoppas hon vänjer sig och somnar snabbt fast hon kan "rymma" från sängen.

Har dessutom varit på utvecklingssamtal på dagis idag.
Jag började nästan gråta när jag läste vad de skrivit om Linnéa. Jag kan ju inte bli mer än mäkta stolt över henne.
De tycker hon e så underbar och duktig. De tre fröknar som jobbar på hennes avdelning vill alla ha henne i sin grupp.
Hur stolt blir man då?
Det enda som inte riktigt fungerar e vilan.
Hon e så svår att få till att somna, även hemma. På dagis så busar hon med alla å kallar på "Bobo" (sin bästis som hon nu gett ett smeknamn, såå gulligt) och busar massa med honom.
Funderar på om vi ska plocka bort vilan från dagis så hon e extra trött när hon kommer hem.. vi får suga på den karamellen ett tag till.

Ha en skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0