Det var dax!

Kände idag att det var dax att berätta för världen att vi ska bli föräldrar igen å Linnea ska bli storasyster!

Har haft en låst blogg där endast 4-5 personer fått läsa hela resan!

Den 13 maj (äl+10) plusade jag!
Använde ett test från billiga tester på morgonen, vilket visade svagt svagt plus! Man såg det men väldigt svagt!
Köpte ett digitalt test på kvällen å fick "Gravid 1-2"!
Trodde inte att vi skulle ha sån tur att lyckas på vårt första planerade försök!
Men det gjorde vi :)!

Har varit trött sen v 4 men det har bara blivit värre å värre å igår (onsdag) fick jag veta att jag hade för lågt järnvärde!

Har varit jätteorolig att ngt ska gå fel, å förra onsdagen fick jag en blödning med en liten klump i.
Blev helt hysterisk å börja störtböla på jobb, så Micke kom å hämta mig å så körde vi till kk-akut!
Fick sitta där närmre 4 timmar innan vi blev inkallade till läkaren som gjorde ett vul.
Vi fick se den lille och hjärtat som tickade på!
Det va magiskt å vi kunde åka därifrån med ett stort smile på läpparna!
Hade dock dragit på mig en uvi som jag inte visste om, så har gått på penicillin i 5 dagar å avsluta kuren i måndags!

Jag hämta ut järntabletter igår å dog nästan när jag såg storleken på de!
Meen de gled ner lättare än mina folsyratabletter och levaxinet!
Ska ju även gå på en liten dos av blodförtunnande pga alla proppar jag hade i moderkakan när jag vänta Linnea, så sammanlagt blir det 4 tabletter på morgonen som jag ska trycka i mig!
Usch!

Det går faktiskt helt ok med alla blodsockerkontroller (7 om dagen) och mitt hba1c har sjunkit från 65 till 57 (de vill ha ner det på 42) på 3 veckor!
Känns som jag snart nått målet där!
Men e svårt att hålla bs jämnt då jag e hungrig 24/7 och småäter istället för att röka! Dumt dumt dumt! Vilket har resulterat i att jag redan gått upp 6 kg....
Men det mesta har satt sig på magen för jag ser redan ut att vara i 7 månaden!
Känner mig så tung å det gör ont i fötterna när jag kommer hem från jobb.

Mitt dagliga dygnet-runt-illamående har jag inte känt på dagen idag utan allt kom båg på en gång i morse så jag knappt kom till toaletten!
Och hur lätt e det att ligga stilla när man har ett litet bökmonster som hoppar å klättrar på en i sängen!
Så fick bli hemma från jobb ännu en dag fast illamåendet går över efter 2-3 timmar!
Men vad ska man göra när man mår skit!?

När Linnéa ser bilderna från ultraljudet säger hon: bebisen i mammas mage!
Fast på hennes sätt som låter ungefär såhär: Bibisen mammas mauge!
Hon e härlig å lär sig så snabbt!
Hon kommer bli världens bästa storasyster <3

Nu ska jag strax ta mig ett glas vatten å min nässpray ( har blivit täppt) å gå in å lägga mig!
Här kommer bilder!


Kommentarer
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Är så glad för din/er skull :) men det vet du redan hihi

2012-06-22 @ 06:57:19
Postat av: Linda

Verkligen ett jätte stort grattis till er Jessica!!

Syskon är underbart att kunna ge till sitt barn=)

Söt Linnea är!



Lycka till!;)

2012-06-22 @ 11:27:28
URL: http://nataliesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0