v 12

Wohoo äntligen v 12 :).
Fast det gör ingen större skillnad för mig, har sett hjärtat slå, 2 ggr dessutom.
Men jag vet ändå att vad som helst kan hända ÄVEN om man passerat v 12.
Gårdagen va inte jättehemsk med smärtan, men nu känner jag den.
Den känns som jag blivit knivhuggen i ryggen och i höfterna.
Fick först tid till sjukgymnasten den 19/7 men idag ringde hon, hon hade fått återbud på måndag och ville att jag skulle komma då!
Jag e dessutom ledig på måndag så jag behöver inte ta ledigt.
Får hoppas hon kan hjälpa mig med ställningar osv, så jag klarar av att jobba  4 dagar iaf.
 
Har även börjat få hjärtklappning. Har det nästan hela dagarna och det e skitjobbigt.
Ingen av medicinerna jag tar har hjärtklappning som biverkning, utan antar att det e den extra litern blod jag fått som gör att hjärtat klappar extra.
sen tror jag att jag dricker liite för lite vatten.. men har igår å idag kämpat med att dricka massor.
Har alltid varit så himla dålig på att dricka!

Sover inte alls bra längre.
Vaknar tusen gånger och vänder på mig. Har ont i ryggen när jag vänder mig på natten så jag vet ju varför, men det e så jobbigt.
E också lite rädd för Trombylen jag tar. Biverkningar på de kan va blödningar i tarmarna å magen..
Fy fan vad jag längtar tills detta e över å jag kan slänga alla piller jag har..
Vill ha allt tillbaks som det va innan, förutom att jag vill ha min bebis hos mig :).
Tar en bild på magen sen å slänger in till er.
Kram

Kommentarer
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Fyy vad jobbigt det måste vara med alla dessa mediciner och krämpor så pass tidigt , det är ju trots allt en hel del tid kvar och lida så fram till Januari kan ju inte vara humant alls , hoppas verkligen du får hjälp som kan underlätta din vardag .

V.12 är ju ett steg närmre milstolpen som är 13 V , oavsett om man sett hjärtat eller ej så kan det ändå kännas skönt att passera dessa första riskveckorna , som du säger så kan ju allt hända och man har ju aldrig några garantier för nått alls men ju längre in i graviditen man kommer ju mer kan man pusta ut såklart :) ..

Svar: Imorron e jag äntligen i v 13 :).Ja dessa mediciner.. men ska sluta med blodförtunnande i v 32, järnet tar man väl hela grav å kanske lite efter?
Folsyran vet jag inte, har hört 3 månader i början av grav, å sen när man ammar igen.. å vissa säger hela graviditeten..? du kanske vet?
Jessica

2012-07-06 @ 14:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0