11+6

Vecka 13 imorron.
veckorna har rusat förbi :).
Känns som om jag kissa på stickan i förrgår..
De kommande 3 veckorna (semestern) kommer nog gå av själva farten, tills jag sen ska börja jobba å då kommer det väl gå sååå sakta fram tills UL!!
Längtar som tusan :D
Jag tror mig ha känt av små smä lätta fiskfladder ett par gånger, men eftersom det e så pass tidigt så vet man inte om det kan va tarmarna som förvirrar en. Men jag vet ju hur tarmrörelser känns å hur bebisfladder känns.
Längtar tills de riktiga rörelserna å sparkarna!
 
Ringde vc för att få en tid till läkaren å få ett intyg på att jag har foglossning och kan därför inte jobba, men de hade inte ngn tid förrän nästa vecka,  så jag får vänta tills jag kommer till min bm den 19de så jag får träffa en läkare där istället.
 
Herregud min skapare vad Linnéa drygat sig vid sänggång på kvällarna de senaste dagarna.
Hon går upp ur sängen å bölar som en gris när man följer henne tillbaks till sängen, går ut ur rummet med täcke å kuddar å vill ligga i soffan med oss, men det har vi provat å hon blir bara piggare å ska hålla på å  störa sig.
Så de har tagit närmre 1,5 - 2 timmar.. Vi brukar ibland ligga bredvid henne, men de fungerar inte längre, hon ligger bara å kollar på en... suck.. det som gick så bra i början :(.
 
Nu när det e många vikarier och personal från andra avdelningar blir det lite av skit på dagis.
En dag hade Linnéa blöjan full med bajs som dessutom TORKAT in på rumpan, när micke hämta henne.. För i helvete, kollar de inte blöjorna på småbarnen eller?
Igår (onsdag) regna det rätt mkt ju å var massor med stora vattenpölar överallt.. När Linnéa hämtades på dagis hade hon inga regnbyxor, stövlarna fyllda med vatten och INGA strumpor!!!!
Seriöst.. tror de inte barnen ska hoppa i alla pölar de ser? varför tar man inte på regnkläder när det e sånt skitväder? Och varför har du inte gett henne strumpor att ta på sig om de gamla nu va blöta??
Herre min skapare, ska absolut lämna in klagomål efter semestrarna.
Vi har varit supernöjda med dagiset och pedagogerna från dag 1, men nu verkar det som rutinerna runnit ut i sanden.
Sitter vikarierna bara på röven å kollar på?
Nej fy vad besviken jag e.

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det har hänt mig ett par ggr när det har vatt mycket vikarier på dagis. Synd om barnen.
Klaga redan nu och ännu mer sen ;)

Grattis till nr2 förresten :))

2012-07-12 @ 22:01:07
URL: http://sauii.blogspot.se
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Oacceptabelt beteende , jag hade klagat så det heter duga , fan vad arg jag blir att läsa detta !! ..

V.13 , wihoo tiden går fort till ul ska du se ;) ..Har ni fått tid än ? .. Vad fin bebis mage du har fått !! :) ..

2012-07-13 @ 18:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0