Gräddmage

Ååh varför blir jag så bubblig i magen av grädde :(.
Även fast det bara va en liten bit tårta så satte magen igång.
Illa mår jag också :(.

Jaja, ska snart sova iaf.

Har haft en rolig dag.
Vakna när frukosten va framdukad å kaffet va klart, hur underbart e inte det :).
Kollade på Emil i Lönneberga, sen va det dax för Lilli att sova, så hon skulle va pigg å glad när gästerna kom.
Men hon va sur som en citron och inte alls medgörlig (?).
Fick iaf tillsist på henne kläderna och sen så fort Gudmor Carro kom innanför dörren sken hon upp som en sol, sen va det full rulle på henne.
Hon fick jättefina presenter. Har fotat alla, men orkar inte lägga in de nu, utan gö det imorron när fisen sover middag.

Har poppat mig lite popcorn (fettsnåla) och ska strax gå in å lägga mig i sängen å kolla på Natt på museet 2.

Vilket toppen Hba1c jag kommer ha om 1 månad :D.
Haft helt sjukt bra bs denna vecka.
Tar sockret innan och 1 timme efter varje måltid, å det brukar oftast ligga på 4.2 till 4,9 innan måltid och på 6-9 efter :D.
Precis där det ska ligga :).
Viktigt viktigt med bra värden nu!
Äter små portioner och mellanmål.
Jag e som huggen å stucken för diabetes just nu.
Men har gett mig fan på att jag ska ha gått ner något extrakilo tills på tisdag, då jag ska träffa dietisten.
Hade inte gått upp eller ner i måndes när jag va hos diabetessköterskan, så denna veckan kämpar jag på extra mkt :).

Känns dock inte som om magen krymt, känner mig lika plöffsig som alltid haha.
Men jag ser det i ansiktet, hakorna har krympt och nyckelbenen börjar träda fram så smått.
Skulle egentligen inte prata om min vikt här utan i den låsta, men jag orkar inte ha allt så hemligt.
Många små nyfikna själar, men har de inget bättre för sig, så låt de läsa å njuta..
Förstår inte folk som njuter av andras olycka.. skulle aldrig i hela mitt liv önska olycka åt ngn, inte änns en person som får mig att må illa. Det gör ju inte mitt liv mkt bättre.
Nej usch.

Ooj, nu blev klockan halv tio, dax att ta min skål med popcorn å gå in i sovrummet, så micke kan spela å jag kolla på film.

Hejsvej

Kommentarer
Postat av: emma

tycker du e jätteduktig med vikten jessica!!

håller tummarna för nedgång hos dietisten.

skönt att du mår bra o fortfarande har mottiavation!! :) keep it up!! <3

2012-01-28 @ 21:39:20
URL: http://emmaje.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Äschh skit i dom kvinna , dom e bara avundsjuka ;)

2012-01-28 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0