Barnakuten

(0200)Då sitter vi på barnakuten med en snabbandad och hostig liten flicka!
Väntat på inhalation och doktorn för bedömning!
Hade mycket hellre varit hemma och sovit gott med en frisk tjej!
Istället får vi väl spendera natten här!

Berättar mer sen!

(0330)
Hon har fått inhalera 1 gång och fått kortison lösta i vatten men de hjälpte inte, nu ligger stackarn med syrgas och jag tippar på att vi får stanna här resten av natten!
Jag e sjukt hungrig och så jäkla trött att det svider i mina ögon!
Magen känns som en hårt pumpad boll, mina fötter dunkar och jag vill bara sova!!

(0338)
Vi blir visade upp till avdelningen!
Ge mig en säng NU!

Klockan blev så mycket som lite över sex när jag tillslut deckade!
Dock har jag vaknat av att jag trott Linnea fått andningsstopp!
Hon blev väldigt lugn av sista inhalationen hon fick 0515 imorse!
Både hon å jag har sovit som två lökar!
Men hon drack en flaska välling och åt nån sked yoghurt för en stund sen!
Jag skickade hem micke vid femtiden så iaf någon av oss fick sova!
Han kom när vi åt frukost! Han kunde inte heller sova.

Det va riktigt otäckt att se henne kämpa så med andningen, bröstkorgen sjönk långt in!
Hennes puls låg på 160 inatt!
Ja vi får helt enkelt vänta å se vad läkaren säger!
Linnea sa iaf "Woooow så mycket snö!" När hon titta ut från fönstret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0