Vecka 17 ( 16+1)

Klockan e i skrivande stund 04.28....
Vaknade med känslan av lågt bs, men efter att i känt efter så har jag nog inte lågt (orkar inte ta mig ut i köket), utan kroppen ville bara vakna efter 4,5 timmars sömn!..
Kommer dö av trötthet sen!

Ska jobba mellan 7 och 10.30! Känns ju verkligen lönt..
Men måste man så måste man!
Får hoppas att någon snäll själ kan köra mig till mölledal och sen sege, för jag ska tydligen ha fått en insulingivning på mölledal innan jag har resten på sege och jag vill inte cykla eftersom jag hade så förbannat ont i måndes efter att ha cyklat fram å tillbaks mellan kirseberg å segevång! Då e man fan klen..

Jaja!
Vecka 17 nu då! 6 dagar till sen e jag i vecka 18, som va min andra milstolpe ( tycker att v 18 e långt gånget, å har det som en milstolpe :))!
Min tredje e ultraljudet!
Som e den 31 augusti! Kommer vara i v 19+0 den dagen!
Så spännande! Längtar som en idiot att få se den lill*!
Det va inte så mkt med den sist, i vecka 9 (8+5).

Har fått käNna ett par rörelser till!
Några små sparkar och vad jag tror e sträckningar! Känns som om livmodern dras ut så mkt det går!
Igår när Micke kom hem från jobb så fråga han hur det va med hans lille bebis, så rörde det sig rejält i magen!
Bebisen ville nog bara berätta för pappsen att det va bra :)!
Mysigt att känna så tidigt denna gången! Antar att jag har moderkakan i bakvägg denna gången :)!
Tror jag har mkt fostervatten, eftersom magen e så stor!
Syns inte på bilderna hur stor den egentligen e!
En tjej på jobb blev så chockad när jag sa att jag bara va i 4e månaden!
Hon tyckte synd om mig, eftersom jag kommer bli gigantisk sen!
Vi får se, magen kanske slutar att växa ett tag sen istället, å växer sen på slutet igen!
Jaja, blir jag som ett hus så blir jag!
Har gått upp 10 kilo sen innan jag blev gravid, och 8 sen inskrivningen så inte så konstigt att jag blivit tjock :P..
Hoppas det stannar av snart!
Måste ju börja banta så fort barnet e ute :)!

Nej nu går bussen om 45 min så jag får sätta lite fart!


Kommentarer
Postat av: Linda

Magen syns mycket fortare och man blir större i början, med andra barnet, men sen stannar det upp lite=) Så var det iallafall för mig...

Kram

2012-08-11 @ 18:31:23
URL: http://NataliesMamma.blogg.se
Postat av: Vicky Galuchot

Mysigt att du känt redan, ja gjorde de med Z cokså ju. Betydligt senare denna gång dock. el ja ja kände de där ordentliga först senare. de är en helt annan känsla att ha moderkakan i bakvägg tycker jag efter att nu ha fått den i framvägg.
Ja tror inte alls du kommer växa så mkt och så fort hela tiden sen. Du minns ja var paff över hur lilla ja bara växte, Sa ja kommer bli enorm om detta inte slutar! Ja hade gått upp 6.5 av mina (nu11kg) till vecka 15 redan för ja mådde dessutom apröv o fick äta konstant, men faktum är att när man ser på bilder nu så är ja inte så sjukt stor i vecka 18-19 som ja tyckte då. Utan bara om man jämför de med Zandermagen..
Tror man jämför för mkt med hur man såg ut första gången och sen väntar man sig nog inte att kunna se en bebismage så snabbt när de tagit tid första gången... Har man sen dessutom en minimage hela första grav så blir de ännu mer "påtaglgit" att en mage kommer snabbt o fort andra ggr. hehe. Fr vecka 21-25 ngt avtog de rejält med växande här. De va nästan 6 veckors magbilder som såg snarlika ut, då hann "zandermagen ikapp" lite ;)

Tycker du är jättefin iaf!

2012-08-12 @ 06:55:01
URL: http://www.No3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0