Hemligt? varför?

Funderade lite innan på varför man håller graviditeten hemlig tills man gott iaf 12 veckor..
E man så rädd för att få missfall och att folk ska gå å prata om det?
ALLA kan få missfall, det betyder inte att man gjort något fel, druckit, rökt etc.
Det e ju som fostret blivit "fel" eller inte fäst som det ska, som kroppen stöter bort det.
Vilket bara e bra.. ju!
När jag vänta Linnéa så ville jag vänta tills jag visste att allt va som det skulle och jag gått över vecka 12.
Fick veta att jag va gravid i vecka 6 och ungefär en vecka senare "råka" jag klappa mig på magen på jobb å fick frågan om jag va gravid.. varför skulle jag neka egentligen? Så jag berätta för mina kollegor (?).
Dock berätta jag inte för chefen, utan hon kom till mig i vecka 25 (ca) å fråga varför jag inte sagt ngt.
Men lite nervös å rädd var jag, för jag hade precis fått fast anställning.
Min släkt fick veta på min lillebrors student (fast jag egentligen inte ville berätta å ta över gratulationerna från Kristoffer) då va jag i v 8 tror jag.
Men iaf.
När jag blir gravid så tror jag inte att jag kommer kunna vara tyst om det.
Jag längtar så mkt nu så jag kan dö :).
Får jag missfall, so what?!
Vill någon skadeglad fira å leva på det så be my guest!

Jag har, sedan februari (efter ägglossning) haft molvärk i magen, ont i brösten, ont i ryggslutet, kissat mer ofta, smått illamående till och från, och ett himla humör. Hade jag inte haft diabetes redan, så hade jag tippat på det haha.
Fick först för mig att jag har bröstcancer men efter att en miljon gånger känt å klämt på brösten och i armhålor, inte hittat några svullnader. Sen fick jag för mig att jag fått livmoderhalscancer, men det kan jag inte känna.
Ska på cellprovtagningen den 10de april, så får väl stå ut tills dess.
Får väl tillägga att jag haft mens sen februari, men väldigt sparsam och inte alls likadan som den varit innan, dvs som Niagarafallet (ursäkta infon).
Imorron kommer mina gravtest och ägglossningstest med posten!
Vi får väl se!
Skulle ju egentligen inte börja med syskonverstaden förrän Maj (som bara e en månad kvar :)), men det kan ju inte alltid bli som man planerat ;).
I Februari kom mensen på dag 34 (34 dagar mellan mens och mens) och i Mars kom den på dag 36. Tror min mens e liite oregelbunden, för så lång cykel har jag inte haft innan. Max 28 dagar.
Fast enligt uträkningar så hade jag ägglossning på dag 17 då jag blev gravid med Linnéa.. så går väl lite efter det, men ska ändå använda äl-test för att inte mysa till det i onödan HAHA! (förlåt mamma ;))


Nej, nu ska jag tvätta bort facet sen blir det tv i soffan.
Hejsvej

Kommentarer
Postat av: emma

håller med, varför hålla det hemligt.

får man missfall e det inte meningen att just det fostret skulle bli en bebis.

bara att fortsätta försöka.

håller med om att: då får folk snacka om dom tycker det e något att snacka om!



heja på!!

håller tummarna!



tjarlek

<3



hälsa mannen din!

2012-04-01 @ 21:14:38
URL: http://emmaje.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Var och en väljer själv när man vill bli offentlig med sin graviditet , jag ser inget fel med att vara tyst till v.12 men inte heller att berätta samma dag man testar , känns det rätt för dig så go for it . Så har jag känt varje gång jag varit gravid , menar gå det dåligt så gör det ju et oavsett om vi berättar för folk eller inte .



Åhh vad spännande , tänk så är du redan på tjuggen? :P . Om inte annat så önskar jag er all lycka nu inför " the baby making" hehe .. Glöm nu inte bort att det är kul att öva också haha ! ;)

2012-04-02 @ 11:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0