Ägglossning och fotboll!

Tjollahopp!

Fick mina äl-test och grav-test igår.
Jag hade ovanligt ont i äggstockarna igår, speciellt på vänster sida, igår.
Så nåär jag kom hem tog jag ett äl-test och såhär såg det ut:

Strecket längst till vänster e kontrollstrecket och det till höger e teststrecket.
Det visar att jag verkligen hade ägglossning igår.
Tog en nu precis också som blev såhär:

Och det e svagare streck än igår.
Så jag hade verkligen äl igår!
Saken e den att vo dock "råka" mysa till det i förrgår.
Så chansen e nu rätt stor att det kanske tar sig.. ooops.. en månad för tidigt.
Eftersom jag har ägglossningen svart på vitt så e det verkligen dax för alla min blodsockerkontroller 7 ggr om dagen. Så nu e det allvar!
När jag tog testet igår kändes det som att vinna på lotto haha.
Jag va så glad att jag hade ägglossning å att jag kände av det.
Igår va dag 17 efter mens, så jag har rätt sen äl.
Nu blir det ett par långa veckor att vänta på mensen.. vi får väl se om jag har lätt för att bli gravid eller om vi måste kämpa i flera månader..

Igår kväll va vi på fotboll.. men matchen sög apröv och det va svinkallt.
Så speciellt taggad inför nästa match e jag inte direkt.
Dock ska jag inte gå på nästa match som e på lördag (om de inte spelar i veckan, men det tror jag ej), men micke å min bror ska åka upp till Göteborg å kolla. Hur kan man ha en match på påskafton?
Skitsamma, jag jobbar iaf hela helgen :(.

Imorse 04.15 blev jag väckt av en liten fröken som spytt ner hela sig själv å sängen!
Så det blev in på toa å tvätta av henne och byta alla sängkläder! Tacka gudarna att jag hade frottédraget i hennes säng, så madrassen slapp slängas :D.
Hon kräkte en gång till inne på toaletten I toalettstolen. Hon va så duktig å luta sig över toan å kräkte.
Hon förstod att hon skulle kräka där i :).
Efter hon kräkt så stod hon å låtsaskräkte å gjorde "äckelminen". Haha.
Efter det har det inte varit ngt.
Hon har ätit en macka, två piggelinglassar, en fruktstång och druckit 1 1/2 mugg med vatten.
Så antar att det inte e kräksjuka utan bara ngt hon ätit TACK OCH LOV!
Hon låg här på soffan innan och kollade på Pippi å så somna hon.
Hon har aldrig somnat på soffan innan. Men hon vakna ändå så pass tidigt så det va inte konstigt att hon va trött.
Nu har jag bäddat ner henne i sängen där hon sover gott.
Min mage började bubbla direkt när vi lagt oss i sängen efter kräkandet. Jag e känslig för spyor och luktar hellre på bajs faktiskt. Hoppas det va allt.
Men hon får va hemma från dagis idag och imorron, för å va på den säkra sidan!





Älskar dig!

Hejsvej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0