"Eeh too tee"

Linnéa e så duktig.
Hon räknar till tre.
Har ingen erfaranhet av barn på det sättet, men jag undrar om hon inte e rätt tidig med att börja räkna å prata?
Hon har ju sagt några enstaka ord sen hon va 10-11 månader, som titta, vovve osv.
Nu vet hon vad det mesta e, förstår nästan allt vi säger (utom NEJ) och det kommer nya saker varje dag.
Hon vet att när man slår sig så får man aj och så får man ha plåster på såret. Hon har hämtat plåster ett par ggr å satt på sina knän där hon haft "aj" innan.
Hon skrapa ju upp sin lilla haka på dagis en gång, å nu har det läkt men det e fortfarande ett märke, å hon visar oss detta märket minst 10 ggr om dagen å säger att hon har aj där.

Hon älskar Pippi Långstrump å barnprogramet "Olivia"!
Hon sjunger med till sången som e i början av "Olivia". De sjunger iofs bara Olivia men ändå.
Lilla Sessan har blivit så otroligt mammig nu.
Det e bara jag som får hjälpa henne med saker om inte Micke e själv hemma med henne.
Hjälper Micke henne ist för jag, så blir hon såå arg.

Imorron ska hon vaccineras igen.
18månadersvaccination.
Lite sent jag vet, men hon fick inte sin 1årsvaccination förrän hon va 16 månader egftersom hon va förkyld konstant sen dag  1 på dagis.
Men denna gången har vi tur å hon har precis varit förkyld, så nu kan hon få det utan att flytta fram det.
Vår bvc-sköterska har slutat vilket vi tycker e himla trist. Vi ville stanna i Malmö för vi va så nöjda med henne, men nu får vi en ny å vi funderar på att flytta till bvc här på fäladen ist.
Så e det inte så långt, plus att lillebror å Linnéa kommer gå till samma!

Tänk att det bara e 3 månader till Jul.
Redan!!!
Vi har inte haft sommar än, å nu blir det vinter :(.
Blir nog en fruktansvärd vinter detta året!
Hatar vintern!

Ska nog ta å förbereda lite lunch till oss nu innan hon vaknar.
Sen ska vi åka in till stan å byta en jacka som micke köpte till mig, som va i herrmodell och jääääättestor dessutom!
Det e tanken som räknas ^^.

Duktig jag e som bloggar va? ;)

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0