SNÖRVEL!

herre min jesus... när ska förkylningen ge med sig?
tror jag blivit beronde av nässprayen nu.
Vaknar på natten å går upp å tar lite spray sen går jag å lägger mig igen.
Har aldrig gjort det innan.
Eller så e snoret segare denna omgången än vad det brukar va (mmm godisfakta)!

Idag har jag varit ledig!
Så jag å Lilli gick upp klockan sju å åt varsen macka å kolla på Nanny å Jims värld.
Sen väckte vi Micke å så somna Lilli...
Så jag å Micke börja städa å plocka undan halv tio på morronen, inte ofta det hänt får jag väl säga.
Men vi skulle iväg å handla på City Gross å lite andra ärenden innan jag skulle ha visning på lägenheten igen.
Denna gången kom det 6 par (bara 2 par sist).
Verkade gå bättre denna gången. Men som sagt, inte mitt problem.

Efter visningen, gick jag en promenad med en trött Linnéa som somnade i vagnen efter 5 minuter.
När vi kom hem satte jag igång med maten, som blec chili con carne med ris, som jag bjöd mamma på.
Tisdag idag ju, min å mammas speciella kväll :).

Linnéa har så roliga saker för sig.
Hon kan absolut inte sitta still, å tyst kan hon inte heller vara.
Hennes mun  går i ett och benen lika så!
En riktig liten spillevink :).
Det e så roligt nu när hon börjat förstå vad man säger till henne.
Häromdagen (!) frågade jag henne om hon sett några pippifåglar på dagis, så pekar hon upp på ett hustak, där det mycket riktigt satt ett gäng fåglar. Så visst hade hon sett fåglar.
Om man frågar om hon e hungrig, klappar hon sig på magen och om man frågar om hon vill ha mat säger hon; Mmmmmm!
Hon säger "Där" å pekar på allt.
När man bär henne eller om hon sitter i vagnen å det kommer lite musik diggar hon med huvudet till musiken. Står hon å lyssnar på musik svänger hon med höfterna som hon aldrig gjort ngt annat.
Hon kan rörelserna till "Imse vimse spindel" och "Lilla snigel".
Hon ritar jättefina teckningar (hrm) å även lite på bordet om man inte ser.
Hon "sjunger" ofta lite för sig själv innan hon somnar, man brukar höra henne; mm mm aa mmmm! Jättefint!
Hon tvättar sin mage själv när hon badar, med lite assistans genom att först visa henne.
Hon härmar allt man gör. Så nu får man passa sig!
Ja, hon gör en del nya saker på kort tid. Min stora Sessa!
Men konstigt nog förstår hon inte vad "NEJ" betyder...?!!

Nu tänkte jag sluta "skryta" som ni kanske uppfattar mitt inlägg.. Men man e stolt över sitt barn när de gör framsteg som verkligen syns å hörs!

Hoppas ni haft det bra!

Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Sanna

Klart att du ska vara stolt mamma. :) Man får skryta. hehe :) Kramis

2011-04-01 @ 21:58:35
URL: http://bimbolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0