Dement katt?

Ni som varit här å sett hur mickes katt e när den löper (och ibland annars också), vet hur det ser ut..
Hon e helt galen å jagar svansen, fräser och biter å sätter klorna i den, sen skriker hon till för det gör ont.
Nu har jag googlat lite och då hitta jag "Kattdemens".
Men Molly e inte mer än ca 6 år å katter blir oftast rätt gamla så jag vet inte. Unga människor kan också drabbas av demens såväl kan katter.
Jag som inte alls gillar djur blir fruktansvärt irriterad på henne.
Klart det e synd om henne, men ååh. Hon håller på heeela tiden.
Denna gången e nog den värsta jag varit med om.
Hon har varit bredvid min sida av sängen hela natten och jga har vaknat hela tiden av det.
Ok, jag somna typ halv nio igår så jag har fått sova många timmar!
Jag ringde iaf till Djursjukhuset då hon gav mig rådet om att boka en tid.
Får prata med Micke, som säkert kommer bli lite stolt över att jag "faktiskt bryr mig lite" å tog tag i saken å ringde.
Men det gjorde jag mest för min skull.
Jag vill inte ha ngt djur, å har aldrig varit en djurmänniska. Andras djur e ok, för de slipper jag ta hand om, å kan klappa å leka med tills jag går hem, sen e det slut!
Men att ha en stinkande kattlåda, kattsand överallt och ibland uppspydda hårbollar (eller korvar kanske jag ska säga) lite överallt gör mig så frustrerad att jag bara vill kasta ut katten genom balkongen.
Självklart inget jag skulle göra!

Ja vi får väl se vad mmicke säger.

Linnéa e nästan feberfri idag.
Så undrar vad det va för ngt.
Hon e ju superförkyld, å jag kan också få lite temp när jag e förkyld, så kanske var det igår?
Hon äter iaf som hon ska, en flaska välling och två korvmackor har hon smaskat i sig idag.
u sover hon med pappa och jag ska göra iordning inför visningen klockan fyra idag!
Gillar inte att folk ska gå runt å snoka, men vad ska jag göra. Måste ju låta de.
Men det blir nog inget problem för mkb att bli av med denna lägenheten.
Den e så mkt fräschare nu än när jag fick den.
Blommiga tapeter ÖÖÖÖH!

Hoppas ni får en underbar dag i vårvädret :)

Pusskram

(bilder kommer när jag orkat byta minneskort i kameran)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0