För dåligt!

Nu har Linnéa varit på dagis 2 dagar.
Idag gick jag ifrån 30 minuter och när jag sa hejdå till henne blev hon bara glad och fortsatte leka.
Det e så himla skönt att hon e så social å inte så beroende av mig och micke.
Man ser de andra barnen som håller på att skolas in, eller iaf ett av de, hon gallskriker så fort hennes pappa går.
Tror inte vi kommer ha det problemet med Linnéa.
Klart, vissa dagar kommer hon säkert bli lite ledsen, men det går ju över fort!

När jag gick iväg, cykla jag bort till jobb för jag skulle hämta mitt schema.. trodde jag!
Asså ibland undrar jag va det e för folk som jobbar där nere.
Det händer inte ett skit ju.
När jag va där i december sa hon att jag skulle få veta SENAST 2 veckor innan jag kom tillbaks.
Ja de två veckorna va igår.
Hon sa att de skulle ha möte imorron å då skulle det va klart.
stella e snäll å plockar med schemat å lämnar här när hon slutat.
Skulle inte förvåna mig om jag börjar min första jobbvecka med 6 dagarsveckan (helgen då med).
Men men, jag får väl ta det jag får!
Eftersom jag inte e godkänd usk för att jag har betygen på två olika papper (!!!!), så kan jag inte söka nytt jobb. Riskerar då att förlora en heltidstjänst.
Å det vill jag inte.
Vill inte vara timanställd igen. Även om man kan tjäna massor på det och bestämma själv när man vill å inte vill jobba, så trivs jag med min tjänst.
Pengarna rullar in på kontot varje månad å så (även om de rullar ut lika fort igen ;)).
Jaja.

Idag kom bilstolen. Efter en hel månads väntan!
Vi beställde en rosa å svart (som ni såg) men fick en röd å svart!
Visst var denna också fin, men att de hade ngt lagerfel e iinte vårt fel.
Men vi behåller denna och tänker aldrig mer beställa ngt från det företaget!
De heter Shop24 på tradera!

Efter dagis idag, körde vi å storhandla.
Åh det e så najs när kylen e full av mat :).
Nu har vi bara en sån koombinerad kyl/frys, men när vi flyttar kommer vi ha såna stora kyl och frys.
´Åh vad jag längtar efter flytten!
Ska bli så himla najs!

Nu ska jag sätta igång lite kaffe å slappa lite.
Upp tidigt imorron eftersom jag la Linnéa redan halv sju idag :P.
Men hon har faktiskt bara sovit ca 15 minuter på hela dagen, så med lite flyt sover hon till halv åtta :).

Ha det fint där ute!
Haaaaaaaj å ivaaaj

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att inskolningen går bra!=)

men vill bara förbereda dig på att hennes saknad kan komma om 2 veckor när hon har hunnit upptäcka allt kul på förskolan...jobbar ju med de och ser att en del barn inte alls är ledsna i början utan det kommer senare, men de behöver såklart inte bli så för er.



Kramen

2011-01-26 @ 23:31:03
URL: http://naaliesmamma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Gumman är du inte en godkänd usk bara för att du har betyg på 2 olika papper? Fattar inte riktigt de? Du kan du inte söka dej in på sjukvården på mas. Vi behöver alltid sommar vikarier och efter det brukar man oftast alltid få förlängt. Tycker du ska kontakta rekyteringstjänsten o kolla upp de.Varm kram

2011-01-29 @ 15:51:50
URL: http://bimbolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0