Bio!

Tjenixen!
Äntligen lördag va?
För mig å alla andra med barn e varje dag sig lik.
Förutom att man har sin andra hälft hemma hela dagarna!
MEN idag ska jag å mamma på bio å se "Svinalängorna"!
Har precis läst boken, så ska bli intressant å se om filmen e likabra!?
Det e en lite annorlunda bok.
Det handlar om en familj som flyttar från Finland till Ystad, och familjeförhållandena e inte riktigt som de ska!
Ja, ni kan läsa å se trailern på www.sf.se !
Min mamma å hennes familj flyttade också från Finland, fast till Surahammar!
Å boken ska tydligen påminna lite om hennes uppväxt (fast min mormor drack inte å va full, som både mamman å pappan e i boken/filmen).
Jag tycker den e värd att läsa era bokmalar!

Efter bion ska vi ut å ta ngn öl, blir vin för min del :).
Ska bli kul att umgås, bara hon å jag!
Innan va vi rätt fllitiga att gå ut å shoppa, fika, gå på bio osv, men det har liksom inte blivit av nu när jag har Linnéa!

Blir hämtad om en halvtimme av far, sen kör han oss dit!
Får hoppas det inte blir för många glas vin ikväll, för kl 12.15 ska vi infinna oss i Lund på visningen ju :))!
Hoppas vi gillar den :).

Hoppas ni får en naaaaaaajs lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0