1 år!

För nästan exakt på minuten satte mina värkar igång för ett år sen!
Å fem timmar å 37 miuter senare va hon ute!
Vår fina Sessa!
Lite ont gör det i hjärtat när man tänker tillbaks på denna dagen, att man inte visste något vid denna tidpunkt. att det skulle gå som det gjorde.
men som tur va så va det "bara" 2 veckors gråtandes till sömns å långa dagar på neo tills vi fick ta hem vår dotter!
Tänk vad tiden går fort!
swiisch säa det så e hon 1 år!
Fyfanken!
Blir lite tårögd nu! *snyft*
För allra första gången fick jag se min dotter i ett annat rum, där de bara lyfter upp henne snabbt å visar genom fönstret när de väckte mig i operationssalen.. Sen fick jag ligga ett par timmar på uppvaket och sedan på mitt rum på bb. Rum nr 15. Utsikt över skötbordet. Ensamast (?) i hela världen!
I sängen bredvid ligger en tjej med sin nyfödda son.
Jag va så ensam.
Först vid tio, 6 timmar efter hon va född, fick jag se å känna på henne.
Synen försvann bland alla tårar, både av glädje och oro över vad alla slangar var för ngt! Mest av glädje!
11.40 får hon första krampanfallet, medans jag sitter vid hennes sida å håller hennes hand. Ensamast i världen!
Trodde jag skulle dö!
Min dotter fick inte vara sjuk.
"Varför just MIN?"
Första natten bara grät jag.
Fick massa morfin för det gjorde så ont i snittet att gråta.
Mamman bredvid låg å mös å ammade sin son.
Jag va ensamast i världen.
Min gravidmage e tom, å min bebis e inte hos mig.
Levde hon?
sakna hon mig?
Glömmer aldrig den dagen när vi kom in på Neo på morronen å Linnéas kontaktperson möter oss i koridoren med Linnéa i famnen!
Alla slangar borta!
Ingen CPAP, inga elektroder på huvudet å INGEN MÖSSA!
Vår dotter hade hår!
Massor med hår!
Hon hade små söta öron och ett par kristallblå ögon!
Vi var världens lyckligaste!

Även om den 21 Januari 2010 va världens bästa dag, så tror jag ändå att Onsdagen den 3 februari var den bästa dagen! Då fick vi åka hem, med vår dotter och ÄNTLIGEN vara den familjen som vi längtat efter i två långa veckor!
Usch, detta va lite jobbigt faktiskt!
Tror jag avslutar det där!


Idag gick vi upp vid sju.
Linnéa väckte mig halv sju!
Vi lekte lite å två timmar senare somna hon igen!
Vi har tagit en promenad på området och jag visa Micke vart lokalen ligger där vi ska ha kalaset!
När Micke stack å jobba, drog jag till Entré!
Blev lite shoppat.
Ett par rejäla stövlar till Linnéa  nu när hon börjar dagis på Måndag!
En ny mössa, eftersom jag skulle laga den gamla med boll på huvet och drog sönder den ännu mer!
Två rosa klämmor som hon ska ha i håret på lördag!
3 par strumpor till Linnéa, med halkskydd under. Hon springer ju som en galning ;). Gå? Vad e det?

Köpte med mig 4 Semlor och åkte hem till mina päron!

var hemma igen vid halv åtta.
Sovrutinerna ni vet ;).

Har nu packat in Linnéas presenter, men har tagit foton både på presenterna å det jag köpte idag.
Kul va?

Presenter:


Gungåsnan! Hitta ingen "häst" så det fick bli en åsna :). Lite roligare!

Klämmorna!

Cykelhjälm! Vi ska cykla till dagis å jobb :)

Prinsessklänningen å boleron till kalaset :)

Inte presenter:

Mössa & strumpor!

Stövlarna!

Nu slår klockan nio!
Nu börja mina värkar :)!

Tänkte lägga in två bilder när jag va ungefär i Linnéas ålder:


Johan å jag :)!

Ha det underbart!
Puss

Kommentarer
Postat av: Ellie

Vad fint skrivet.... känner med dig när du blickar tillbaka, ovissheten är hård....

2011-01-20 @ 21:50:33
Postat av: Em6

Usch vad ja blir tårögd:( tur allt gick bra till slut o att ni fick Sötaste tanten :) världens goaste 1 åring:) (snart) pussa henne grattis fram mig:) <3

2011-01-20 @ 22:12:09
URL: http://emmaje.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Dom hade jättsöta såna gunghästar på Coop i burlöv ;P .. Var hitta ni den åsnan , den var skitsöt ju haha :) ..



Visst går 1 år fort , galet ! ... Blev en tuff start för er men det blev bra till slut ;) ..

2011-01-21 @ 08:44:01
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till 1 åringen:D Tiden går så himla fort!!



Er första start fick mig till att gråta...Man vet aldrig hur det ska gå och man hör sällan någon barnmorska berätta att det faktiskt KAN hända tråkiga saker..så förstår att du kände dig ensamast i hela världen=(

men jag såg idag, att ni har haft turen att få en himla fin dotter=) Skönt att det blev bra till slut!



Kram

2011-01-23 @ 21:15:45
URL: http://nataliesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0