Sista lediga dagarna!

Tjenixen där ute!
Ska verkligen njuta av dessa två sista dagar av min ledighet!
På måndag börjar allvaret igen...
Men jag ser fram emot att slippa fk å alla dessa klydd det varit med de.
FAST de får ett plus i kanten, jag fick föräldrarpenning retroaktivt (?) sen oktober 2010.
Eftersom min lön höjdes med 600 så fick jag de av fk.
Det va lite snällt.
Va ju inne på "HRutan" som det så fint heter här i Malmö, där man kan kolla sin lön, lägga in om semester, föräldrarledigt, flex, sjukfrånvaro eller vård av barn. You name it, å såg att jag kommer få rätt så bra lön denna månaden trots jag bara kommer jobba 3 veckor.
Sen får jag 14 dagar från fk också.
Så nu e det slut på de fattiga 10.500 man fick i föräldrarpenning!

Idag fick jag iaf sova till kvart över elva, då Micke väckte mig genom att läga sig på mig.. snäll karl man har :)!
Sen gick han å la sig med Linnéa å nu sover de.
I em ska vi bort till Mickes lägenhet å rensa i förrådet.
Tänkte göra några klädpaket med Linnéa kläder i strl 50-62, å sälja på Tradera.
Barnkläder går alltid hem.
Sen ikväll vet jag inte vad vi ska göra. Vi har inte planerat ngt, så vi ska nog bara vara hemma å slappa!

Imorron ska vi först till kirsebergs kyrka å bikta oss.
Nej, men vi ska hämta Linnéas körsbär som hängdes upp när hon döptes.
Antar det kommer va mkt folk så vi tar hennes körsbär å går. Orkar inte sitta där å låtsas vara intresserad av det flummet om gud å blaha blaha!
Sen efter det ska vi åka å kolla på två bilar.
Volvo v70 såklart.
Vi har ju bara en liten yttepyttebil, Peugout (?) 206 GTI = Tvådörrars liten bärplockarbil.
MEN jag får väl säga att den e grym på att lasta i.
Vet inte hur mkt saker å kartonger å påsar som vi fått plats med i den.
Men nu e det goodbye med den, å HALLÅ FAMILJEBIL!

Ska ta å dricka upp mitt kaffe sen ska jag plocka lite här hemma.
Vi hade nämligen bäddat på golvet framför tvn å nu ser det ut därefter! Inte nog med det så har Linnéa kastat runt sina saker på hela golvet.. åh så skönt när hon får eget rum!

Hoppas ni får en grejt lördag!

Kommentarer
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Ska ni inte ha fler barn ? eftersom du säljer kläderna ;)

2011-02-05 @ 11:48:06
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: sofie Sjöholm Tullberg

En annan lever på max 6000:- i mammapenning,vill gå hemma till aug så då får man snåla hehe. Men det är inte mkt pengar!kram

2011-02-05 @ 19:37:38
URL: http://njuteravlivet.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Hahaha du är rolig du ;) ... Ja vi får väl se vad som ploppar ut nästa gång ;)

2011-02-07 @ 07:36:47
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tycker att du ska behålla kläderna ler Kommer kanske som sagt fler barn? ;) hihi



Kul att du ska börja jobba igen, lite roligare och komma ut o träffa folk. =) Kram

2011-02-09 @ 10:34:09
URL: http://bimbolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0