Host host host!

Åh jag har sån rethosta så jag hade velat hänga mig själv!
Det kliar tamajfan i halsen hela tiden!
men förkylningen börjar avta (?) iaf!

Igår mådde jag verkligen pest.
jag va hes å hade lite ont i halsen, jag kallsvettades och va meegatrött.
men idag e jag mkt bättre :)!

Linnéa har varit hela dagar på dagis både igår å idag och ska va det resten av veckan, förrutom fredag då dagis e stängt för planeringsdag!
men som tur e så börjar jag inte jobba förrän på måndag!
Lite blandade känslor där faktiskt.
Man har gått å blivit lat av att va hemma ca 15 månader :).
Å Tanken på att jag inte ska va ledig förrän juli/augusti igen e tuff.
fast jag har 40 semesterdagar att ta ut, plus massa föräldrarpenning :P.
Men de ska vi snåla med och ta ut när jag vill va ledig en helg eller så.
Men vi jobbar ju bara var 3dje helg, å det e skönt, bara tanken på att jobba varannan gör mig deprimerad.
Fyfanken, tur man slipper det :).

Igår när vi lämna Lilli på dagis åkte vi ut till IKEA å bestämde oss för en soffa som vi ska köpa, samt ett datorskåp så man slipper se datorn!
Sen va vi hos mäklaren å tanten som ville köpa mickes lägenhet skrev på kontraktet.
Så nu e den såld :)!
Sen hämta vi vår sessa å åkte hem å mös/bråka!

Efter dagislämningen idag körde vi ut till Babyringen å köpte e ny blöjhink, vår stank som bara fan!
Å så blev det klossar till sängen som verkligen behövs nu när hon hostar som hon gör!
Å de verkar super, för hon har inte hostat än *peppar peppar*!
Sen blev det en runda till Svågertorp!
Rusta å Jysk.
Hittade sängar vi ska köpa, med höj-och sänkbar rygg å ben :)!
Fint ska det vara :)!
Jaa, va gjorde vi sen... jo vi käka lite och sen hämta vi sessan!

När vi kom hem busa vi lite, och hon blev jättetrött, så jag klädde på oss sen stack jag bort till Emmaus för att kolla lite skit! Men där fanns inte bra skit som jag ville ha denna gången!
Sen gick jag in en runda på netto där det blev två paket blöjor och en cd-spelare till Linnéa!
På den lyssnar hon på saltkråkan just nu.
Eller hon har nog somnat för det e tyst där inne!

Nu tänkte jag snart luta mig tillbaks i soffan å kränga lite godis (ajabaja mitt i veckan)!
Gillar inte lösgodis direkt. Eller gjorde inte innan, men nu kan jag till och med bli sugen på det :O!
Det e säkert för att jag inte "får" äta det egentligen :)!

Hoppas ni haft det bra!


Fredag, Linnéa får inte som hon vill å då gör hon denna minen!



Lördag, har bäddat på golvet där vi sitter å leker å somnar!









Kan hon va lite närsynt? :)



Måndag, Pillefinger igång igen!

Pusshaj

Kommentarer
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

va skönt att du börjar må bättre nu , dessa jävla sjukdomar :( ...



ang din kommentar : Nej nej jag är inte gravid det kan jag svära på , har preventivmedel :P.. Jag har haft halsbränna sedan jag slutade röka , kommer och går hela tiden .. kan erkänna att tankarna har funnits där att jag kanske varit gravid men sen vet jag om att ja tar min p-piller som jag ska och har gått på dessa sen jag var 13år :) ..

Ang mirandas mobil , det funkar bra .. hon har inte gett ut nr till så många men vissa klasskompisar har det och ringer henne och vill bestämma tid att leka , hon har dock inte tatt ut den någon gång utan den ligger här hemma :).. Men ja hon är mkt rädd om den :) kram

2011-02-02 @ 07:28:49
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Föresten tänkte på det , ni kunde sparat dom pengarna på såna klossar och använt böcker :).. Vi lägger böcker undan bena vid huvudänden , funkar skitbra ;) Så gjorde vi till Miranda också :P..

2011-02-02 @ 08:46:14
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack så mycket får väl säga desamma till dej, känns som om alla är sjuka just nu. Kul ändå o läsa att du mår lite bättre. Puss & Kram

2011-02-02 @ 10:22:31
URL: http://bimbolife.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Jasså , svårt att veta eftersom alla tycks skämta om att jag är gravid , missförstå mig inte nu ;) ... Hoppas inte du tog illa upp av mitt svar dock för jag tog inte illa upp att du skrev det du skrev :)..



Föresten såg din pojkvän innan utanför emmaus idag :)

2011-02-02 @ 19:06:27
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Ahh jag förstod det nu , hade glömt att vi pratade om det ..du vet senil hahaha ! ... Nej jag såg inte dig , kollade iofs inte in i bilen hahah , jag såg bara din kille för han kollade på mig och då titta jag på han och tyckte jag kände igen han från nånstans och kopplade sen där inne att det var din kille hahah ..



Jag hittade en bok till keane samt ett par finbyxor :)

2011-02-03 @ 07:32:09
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0