Hmm..

Linnéa somna för ungefär 5 minuter sen.
Alltså klockan nio!
Å jag.. ja  jag e trött som en lök, å ska snart också lägga huvudet på kudden.
Det va inte mkt ledig mammatid jag hade idag.
Ungefär 1½ timme på hela dagen.
Tur iaf att jag mår bättre idag och e frisk förutom rethostan. Men den har också lugnat sig.

Fick tvättat nästan allt igår, förutom vittvätten, men den skulle micke ta imorron.
Vi tog min smutstvätt hem till honom, för där får man iaf tid, här i huset finns det för tillfället bara EN tvättstuga, då de renoverar den andra. Men den skulle va klar nu i veckan, så jag får gå ner å boka en tid en dag.

Har bara varit hemma idag.
Förutom en liten promenad runt segevång.
Har nu bestämt mig för att komma igång med att få ordning på min vikt, å den ska vara minst 10 kg lättare vid årsskiftet.
Så from måndag blir det långa snabba promenader och räkna alla kolhydrater som ska stoppas i munnen.
E ju viktigt med att räkna kolhydraterna iom diabetesen, men har faktiskt slarvat med det, men nu e det aja baja med slarv!!
Ska ha en lista på kylen där jag skriver upp varje måltid och dess kolhydrat innehåll.
Som diabetiker ska man äta 260-280 kolhydrater per dag!
En macka innehåller ungefär 40 kolhydrater, så ni kan själv se, att man måste verkligen snåla om man nu ska äta 3 mål och två mellanmål per dag och hålla sig till dessa max 280 kolhydrater!
Sååå LETS GOOOOOO!!!!

Ska sälja mina desperate housewivesboxar.
Har säsong 1 till 5 och vill ha minst 800 för alla 5 eller 150 per box!
Säg till om ni vill ha ngn nu innan de hamnar på Tradera!

Sååå skönt med fredag imorron, å förhoppningsvis får jag sovmmorron denna helgen, för det har jag inte fått nu på 3 veckor! Ingen riktigt sköön sovmorron iaf.
Hoppas att man får kaffe på sängen e dag..... men drömma kan man...

Igår... efter 3 månaders väntan, fick jag äntligen mitt intyg från försäkringskassan om att jag har ensam vårdnad om Linnéa och att jag därför har rätt till alla föräldrardagar!!!
Det ska lämnas till min chef imorron, men jag ska spara en kopia själv, man vet aldrig om det e ngnannan som ska ha det!

Just nu kliar det under min högra fot!
Och jag ska ta mig ett glas saft, ta mitt blodsocker för att sen sjunka ner i soffan och kolla klart på denna sjukt gamla filmen de visar!
Men först, några nya bilder:


Kommentarer
Postat av: Pillan

Vem är det som har lurat i dig att man bara får äta så lite kolhydrater? För det har jag aldrig hört tidigare, det enda man ska tänka på det är att man tar antal enheter till kolhydraterna. Men vill man däremot gå ner i vikt är det kolhydraterna man ska dra ner på. Det bästa är att byta ut det till fullkorn och mörkt bröd ;)

2010-09-16 @ 21:35:35
URL: http://www.metrobloggen.se/Pillaaaan
Postat av: Milo - Mamma till Miranda & keane

heja heja , du kommer lyckas om du bara ger dig fan på det ;) ...

2010-09-17 @ 08:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0