Feber!

Klockan ett inatt vakna Linnéa å va ledsen.
Å eftersom hon inte vaknat på natten sen hon va 2 månader, så visste jag att ngt va fel.
Tog upp henne ur sängen och hon va skiiitvarm :(.
Tog tempen som visade 38.9.
Så jag gav henne en panodil supp och lite välling, sen somna hon om, lite orolig, så Micke fick gunga henne så hon somna.
Idag sov hon till åtta nästan och då tog jag tempen som visade 39.5.
Ännu en supp fick hon och så välling på det.
Sen sprang hon runt som vanligt i sin gåstol.
Ögonen hänger å hon e varm, men det e det ända som gör att det syns att hon har feber.
Men hon e inte gnällig eller hängig.
Igår däremot va hoon rätt gnällig hela dagen, och mamma tyckte hon såg blek ut.
Å jag som ser henne varje dag, tyckte inte hon va blek haha!
Men det va hon nog, den lilla stackaren!
Nu sover hon igen.
Hoppas hon blir bättre under dagen, har fasat för denna dagen, då hon fått feber, för jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
Ger henne vatten ofta och panodil, ett nattlinne istället för jamas, och så strumpor!
Tycker hon e för pigg för att ringa till läkaren, så jag avvaktar lite å ser hur tempen ligger när hon vaknar!

Jag själv då?
Ja, jag har huvudvärk som heter duga, så jag antar att jag också kommer bli sjuk.
Vilket jag inte har tid eller ork till.
Ska ju kunna ta hand om min dotter och så ska jag jobba på fredag.
Vill inte sjuka mig, men iom jag inte varit riktigt sjuk när jag har fått min diabetes, så vill jag helst kunna hantera det innan jag går till jobb å inte mår 100!
Men vi får se.
Huvudvärken kan bero på att jag va uppe inatt med sessan, och för att jag sprungit upp å ner hela morgonen för att ge henne nappen!

idag skulle vi åka å köpa en matta till balkongen.
Ni vet sånt "konstgräs", fast jag vill ha det i grått!
Men det får vi se.
Det beror helt på hur hennes temp ligger när hon vaknar!

Här kommer lite bilder som svärmor skicka till mig igår.



Tycker att hon e skitlik min storebror när han va liten, på dessa tre sista bilderna :).

nej nu ska jag gå ner å handla lite färska bullar till oss :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch hoppas febern försvinner o hon blir frisk snart det lilla livet! Kram kram

2010-10-06 @ 09:51:05
URL: http://bimbolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0