Dagisplats!

Japp.
Linnéa har fått dagisplats på Bulltofta förskolas annex.
Då förskolan e under ombyggnad så har de ett annex inne i Sege Park.
Blev superglad att hon fick plats så pass nära ändå :).
Hon har fått platsen från 1 januari, så hon hinner inte fylla ett.
Men tror vi ska ta inskolningen från den 1a och sen börjar hon efter det.
Så kanske hon hinner fylla ett iaf.
Tycker det e tidigt, men jag vill börja jobba helt igen.
Plus att jag sparar föräldrardagar som jag sen ska ta ut till Jularna och så.

Klart att hon skulle vakna nu igen, bara för jag satte mig här å tänkte uppdatera er.
Idag vill jag iväg å simma.
Det hade varit såå skönt.
Vi får se vad Micke säger när han vaknar.

Igår skulle jag jobbat.
Men mådde inte alls bra när jag vakna, så jag sjukanmälde mig.
Å självklart mådde jag bättre senare på förmiddagen. Så himla typisk..
Så klädde på mig å Linnéa å gick hem till mina päron.

Linnéa somna först när vi kom hem igen, vid kvart över nio, halv tio.
men hon gnällde inte för engångsskull :).
Hon vakna halv sju imorse, fick sin välling sen mös vi en stund innan vi gick upp.

Hon e så jobbig vissa dagar, hon skriker å skiker utan att vilja något.
Hon skriker inte för hon e ledsen, har ont eller e hungrig.
Utan hon bara skriker rakt ut och springer runt i sin gåstol.
Dessa skrik e inte av denna jord.
De e så det ringer i öronen och ibland vill jag bara gräva ner mig, för de e så jobbiga.
Har googlat lite om det och det stod att barnen vill ha sällskap.
Ja men klart hon får sällskap. Vi leker med henne osv, men det finns inte en chans att vi kan leka med henne 24/7.
Det finns faktiskt annat att göra.
Hon tycker om att sitta i soffan med mig å leka med sin spegelsak. Så jag tar ofta upp henne.
Men jag lämnar inte henne där när jag går iväg, för då säger det dong, rakt ner i golvet.
Hon tycker inte om att vara på golvet och försöka krypa. Hon blir så arg för att hon bara kommer bakåt haha.
Usch ja, det e så svårt att aktivera henne.
Energiknyte nr1 e hon!
Har aldrig varit med om ngt annat barn med den energin! Iaf inte i hennes ålder!

Nu blir det lite vila innan man ska po det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0