Amen tjeena!

Jag lever!

sitter här i min sköna soffa å lyssnar på "Din Gata"!
Just nu spelar de Timbuktu - vi drar till Malmö
Helt plötsligt tänker man tillbaks, till den tiden då man lyssna mkt på honom.
Lite roligt hur musik kan sätta sig i minnet och även tiden då man lyssna på det!

Iaf.

I Torsdes vägra Linnéa somna efter jag kommit hem från mina päron.
Hon skrek och va inte trött.
Å jag va arg för jag visste att klockan skulle ringa halv sex.
Klockan ett somna hon.
När Micke kom hem från jobb!
Känns som hon redan försöker testa mig.
Annars så e det gonatt för henne klockan sju, halv åtta något.
Försöker hålla ungefärliga tider varje dag, både för vilostunderna på dagen och när hon ska sova.
Hon äter som en hel kamel. Hon e så duktig.
Eftersom hon låg litye under kurvan i vikten nu sist, så har jag börjat lägga i lite extra smär i hennes mat.
Snåla lite med det innan, men hon e rätt smal tycker jag, om man jämnför med andra bebisar :P.
Hon har nu börjat säga "mamamamama". Hehe å som vi tjatat allihopa på henne "Kan du säga mamma? Säg maaammaa" osv.
ÄNTLIGEN!
Hon vet var lampan hos mina föräldrar e.
Säger man, "Var e lampan" så tittar hon på lampan.
Säger man "Var e mamma", så tittar hon på mig.
Även mormor å morfar fungerar :).
Hoon e så duktig, min lilla Sessa!

Igår då.
Ja då jobba jag.
Skulle sluta halv tre, men jag va klar man allt kvart i tolv :).
Så jag dokumentera och lite sånt, sen kom Micke å hämta mig och vi körde till Systemet och till hans lägenhet å hämta post.
Sen körde han till jobb och Linnéa åkte till sin farmor där hon skulle sova tills idag.
När Micke kom hem från jobb, hade jag lagat gooood mat.
Marinerade kotletter, bearnäsås, pommes å en grekisk sallad.


Klockan nio kom Simon å Anneli å hämta upp oss och vi åkte till  Lorensborg för lite karaoke.
hade jag haft några vänner med mig hade jag nog vunnit prestationspriset för att sjungit för många ggr, men det vann en annan tjej :P.
Micke å Simon sjöng Pontares gamla låt ; Vindarna viskar mitt namn!
Haha





Idag ska jag njuta av det underbara vädret och gå en promenad bort till värnhem.
Behöver lite saker till maten idag som blir ngt med kycklingfilé :).

Ha en underbar lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0