Skönt att vara hemma!

Fick åka hem på permiss igår och imorse kl 8 blev jag utskriven!
Det e så fruktansvärt skönt att vara hemma, även om man e lite orolig för att blodsockret ska sjunka för mkt!
Men mitt socker ligger fortfarande högt men e påväg neråt!
Får spruta mig med insulin 3 ggr om dagen och med den sista sprutan tar jag långverkande (?) insulin som varar i 24 timmar!

Bestämde mig rätt snabbt efter beskedet om att jag fått Typ 1 diabetes, att jag inte ska gå å deppa!
Diabetes e en kronisk sjukdom och jag kommer inte bli av med den.
Så likabra att ta dagen som den kommer och göra det bästa av situationen å leva livet fullt ut. Även om det blir en del förändringar!


Idag va jag iaf å lämna lite blod för att va med i en forskning (!).
De har svårt att få ngt blod ur mig.. de tömde mig på akuten :P.
Mina armar e sönderstuckna, för att inte tala om min ena handled :(.
De tog prover i vecket i handleden och det gjorde såååååååååååååå jävla ont!
Så ont så läkaren sa att de inte fick ta fler prover där på mig.. (börja nästan gråta, haha).
Efter återbesöket åkte vi hem å vila några timmar, sen körde vi å hämta mitt id hos polisen och mina mediciner på apoteket. Och jag fick en hel papperskasse med insulinsprutor, nålar och teststickor.
Helsjukt!
Sen körde vi ut till Biltema å jag köpte en resväska inför resan till Rhodos om en måndag :D:D och en hoppgunga till Linnéa!
Sen körde vi hem å städa lite, sen käka jag och micke stack å träna.
Mamma kom hit en stund och snacka lite och busa med Linnéa.
Nu sitter jag här å skriver en roman medans micke städar i städskåpet! Ja, där såg förjävligt ut!

Tyvärr har jag varit dålig på att fota sista tiden, så några nya foton kommer inte idag, men imorron om det blir fint väder ska vi köra ut till Björka å fiska så då ska jag fota! Bäst att ladda kameran inatt!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: sofie

skönt att du fått komma hem!Om jag inte minns fel ska du ha intyg från läkare om du har dina mediciner i handbagaget och att insulinet inte får lov att vara för varmt:)Men förmodar att du kollar/kollat upp det redan:)kram!

2010-06-09 @ 09:19:33
URL: http://www.metrobloggen.se/sofiesjoholm
Postat av: emma

finns här för dig snäckan, ska försöka stötta dig så bra det går. det är svårt att komma in i de, men det fixar du :)

tjarlek

2010-06-09 @ 09:43:35
URL: http://emmaje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0