Skrik!

Igårkväll när jag somna va jag helt slut i kroppen.
Linnéa somna inte förrän närmre nio.
Hon skulle icke sova.
Försöker få henne att somna i sin ege säng, men hon bara ställer sig upp å kallar på mig.
Jag e livrädd närhon står upp i sängen.. Tänk om hon trillar å slår sig illa?
Vet om att "det e bra å slå sig", för då lär de sig till slut.
Men hon får inte få ont, min lilla Sessa...
Två ggr gjorde hon samma sak i rad.
Hon skulle resa sig mot bordet men missar och slår i näsan i bordsbenet.
Inte hårt, men hon blev nog mest rädd.
Men ändå.

Vi tränade på att gå lite.
Om jag inte skrivit det innan (åh denna mammademens), så stod hon upp själv häromkvällen.
Utan stöd eller ngt.
Vi brukar gå med henne å hålla henne i händerna, men jag höll henne bara i ena handen så gick hon till mig, när jag satt på golvet mittemot henne.
Vet inte om man behöver lära de att gå, allt annat har kommit helt plötsligt en dag.
Så hon kommer väl gående snart!

Ikväll ska vi hem till mina föräldrar å äta oich umgås allihopa.
Mor, far, Kristoffer, Johan, Sophie, Micke, Lilli å jag!
Å så deras hund får man inte glömma. Den avundsjuka hunden :P.
fast han har lugnat sig lite nu, som mamma sa, nu när Linnéa inte blir buren längre, utan kryper omkring, på hans nivå!
Men snart börjar han väl igen, när Johan å Soffan får sin lilla bebis!

Imorron ska vi hem till Mickes syster på "Grekisk afton" på kvällen. På dagen ska vi åka skridskor.
Eller Micke ska, jag vågar inte. Har nog inte åkt sen vi bodde på Valde och dammen frös till is.
Men det Ska bli trevligt.

Söndag, blir en lugn dag.
Har inget planerat, å får förbli så.

Nu ska jag fortsätta städa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0