barnakuten!

Igår tillbringa vi hela eftermiddagen med läkarbesök!
Åkte till bvc för att läkaren skulle kolla på Linnéas prickar, hon skrev en remiss och skicka oss till barnakuten.
Skitroligt.
Vi trodde vi skulle få vänta i ungefär 100 år innan vi fick komma in.
Men det tog ungefär 30 minuter.
Läkaren kolla på henne å sa att de skulle ta blodprover.
Så på med emlakräm på fötter å armar, sen gick vi till Mobilia för att vänta ut timmen som krämen skulle hinna värka på.
Vi satte oss på Donkan å gav Lilli lite mat och jag drack kaffe, för att inte få ngn känning.
Halv fem va vi tillbaks på akuten och rummet som vi fått.
Det tog de en timme för att få två rör blod.
Å Linnéa skrek å va så ledsen. Å vi spelade "Kramsången" för henne för att hon skulle tänka på ngt annat. Men det gick inte så bra.
Jag å Micke höll själva på att börja gråta. Det gör så fruktansvärt ont i en att se sitt barn få ont å va så ledsen.
Man önskar smärtan kunde komma på en själv ist.
Iaf.
När proverna skulle bli klara, vilket skulle ta endast en timme, så satt vi inne på rummet, å Lilli somna en sväng, och jag å micke lekte med våra telefoner.
Hungriga som djur va vi.
19.25 kom läkaren in å sa att proverna va klara, å de såg hur fina ut som helst, MEN om prickarna skulle vara kvar om 3-4 dagar skulle vi åka in igen.
Men e det lönt?
Proverna kommer ändå visa samma. Toppen har redan varit å prickarna har blivit mindre.
Hon sa att det kunde vara såkallade "virusprickar", som barn lätt får efter en virusinfektion.
Som Lilli hade för ngn vecka sen, då hon va jätteförkyld och hade feber.
Men det va skönt att få veta att det inte var ngt fel på henne.
Vi körde hem, Micke stack till jobb å jag gav Lilli välling för trodde hon va trött eftersom hon bara sovit ca 30 minuter på hela dagen.
Men den lilla fjomsan skulle icke sova.
Hon va så glad när vi kom hem, å skratta med hela ansiktet och sparkade mig i magen hehe.
Iaf, så somna hon ungefär 21.20. å kort där efter sa jag också hej till min kudde.
Barnsköterskan som tog hand om Lilli blev så förtjust i Linnéa. Hon sa att det va den sötaste å chamigaste (?) barnet hon sett på många år.
Kan man bli annat än väldigt stolt?
Självklart har hon skönheten från mig ;).

idag ringde klockan 7.
Tvättedax....trodde jag.
Efter jag släpat ner den förbannade tvättkorgen i källaren ser jag att jag skulle tvättat IGÅR!
Noooooooooooooooooooooooooooooo!
Boka om tiden till imorron klockan 7 :( och släpa upp tvätten igen.
Så koka mig lite kaffe, åt en skål med flingor å ett knäckebröd och la mig på soffan å kolla på "Jims värld".
Nu står mannen vid spisen (precis där de hör hemma) och gör Tortellinigratäng till lunch.
Mmmmums.
Sen ska jag höra med mor om de e himma ikväll, så jag å Lilli kan komma på besök :).
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tur att proverna var bra !! :) Hoppas prickarna snart försvinner. Tänker på er. Verkligen super fina bilder du har lagt ut. Kramar

2010-12-11 @ 10:45:35
URL: http://bimbolife.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hejsan!



Hur ser hennes prickar/fläckar ut? Min dotter har också fått fläckar på kroppen och det har konstaterat att hon har en sjukdom som heter Mastocytos. Kolla upp det på google och jämför henne fläckar. Hoppas hennes kommer försvinna. Tog oss 3 akutbesök på barnakuten och 1 på hud kliniken att få fram vad min dotter hade för sjukdom. hon är snart 5 mån. fick utslagen när hon var ca 2 mån.

2010-12-14 @ 23:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0