Gomiddag!

Ja.. vad ska jag säga!
E ju inte förvånad direkt!
Micke å jag bestämde att vi skulle sluta röka idag!
Alltså sista ciggen igårkväll!
Det första vi gör när vi vaknat och jag druckit kaffe va att gå ut på balkongen å ta en cigg!
Varning för senildemens!
Jisses. Senast igårkväll prata vi om det!

Såg ett videoklipp på Facebook där amerikanska soldater kommer hem och överraskar sina familjer.
Jag satt å grät.. ja på riktigt.
Micke fråga vad jag kolla på men jag kunde inte svara för jag va så ledsen....
Hahaha!
vad e det som händer med mig?
Har jag gått å blivit sentimental på gamla dar?

Anyway!
idag har vi nästan målat klart här hemma.
Bara en omgång till på en vägg och sen ska vi måla under fönsterna där fönsterkarmen satt.
Vi drog av den för den va ful (ja, det va jag som tyckte det).
Nu e här så ljust inne. Det e bara gardiner som ska upp och mickes databord ska på plats. sen e här hur fint som helst!
Ja å listerna som jag målat ska också på plats!

Ska göra lite ersättning till Lilli, så hon slutar gnälla.
Stackarns tänder växer som tusan nu.
Nu kommer det strax upp en bredvid den som hon redan har, sen har vi skymtat en vit fläck bredvid den som e påväg.
Hon e rätt gnällig och drömmer massa mardrömmar (om det inte e av smärta hon blir så fruktansvärt ledsen i sömnen). Men hon äter som en hel häst.
Ibland verkar det som om hon inte blir helt mätt på en hel burkmat!
Vi e bekväma och köper mat på burk till henne.
Har provat med hemmagjord spagetti och köttfärsås (självklart utan salt) men det gilla hon inte.
Det e en annan konsistens än burkmaten. Så det får vi prova sen lite längre fram igen.
Fungerar bra med burkmaten. Hon äter iaf så vi kör på det.

Nu sitter hon å trycker här i gåstolen, så jag fixar ersättnignen tills hon bajjat klart :).

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0